Hej!

jag och min röris har tydligen missat lite i kommunikationen har jag upptäckt, lite sent också...

Har använt väggbockfixturer för vägggenomföringar av Pex-RiR. Tyvärr visar det sig att den duschtallrik och duschslangsanlslutning (Grohe FixFit) jag tänkt använda kräver en 1/2" gänga i väggen och monteras alltså inte via ett väggfäste (eller rent teknisk går det ju, men det lär inte se speciellt snyggt ut).

http://www.sigro.se/sv/wap-produktvisning/wap-produktvisning.php?item=prod_prod-s1/14530

Tätskiktet är tyvärr precis satt, men jag kan komma åt väggen bakifrån.

Finns det några smarta förslag på hur man får till en 1/2" anslutning i väggen? Hade det funnits runda väggbrickor med slät yta hade det kanske fungerat som en workaround.

Enda jag kommit fram till är att plocka bort fixturerna och montera en väggdosa bakifrån och sedan laga tätskiktet. Blir till att såga och riva lite gips/OSB innan jag kommer åt.

Men en väggdosa är ju en del av ett system, ger den verkligen en 1/2" anslutning inne i väggen?

Och hur är det tänkt med blandaren, jag antar att det är en inbyggd blandare för den duschanslutningen?

De väggdosor jag tittat på avslutas ju med en vinkelanslutning i väggdosan för en 1/2" nippel. Eller har du sett något annat?

Använder en Hansgrohe Ibox inbyggnadsblandare i en tätskiktad låda. De anslutningarna är ju annorlunda.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.