Byggahus.se
Hej!

Vi flyttade in i vårat hus för ca 6 månader sedan och bytte då ut en dusch komplett med blandare.
Allt har fungerat finfint fram tills för ett par dagar sedan då trycket försvann i stort sett helt i duschen.

Vi har djupborrad brunn med hydropress (2 år gammal).

Först tänkte jag att jag får kolla trycket i hydropressen, tyckte allt verkade bra men uppenbarligen är det kasst.

Tömde systemet på vatten, blåste luft med kompressor från hydropress till blandare på högsta punkten i huset. Fyllde med drygt 1bar och satte igång pumpen. Ingen skillnad.

Alla kranar fungerar fint, bra tryck på manometern men får egentligen bara 3 sekunder med bra tryck i duschen sedan avtar det tills det nästan droppar ur munstycket..


Kan någon svara på vad detta kan vara? Förstår inte...


Tack snälla för hjälpen!
 
Gå baklänges. Skruva bort duschmunstycket. Någon skillnad? Skruva bort slangen. Sedan blandaren.
 
Hej

Tack för svar!


Det är givetvis ett sätt att utesluta saker.

Jag har testat att skruva bort allt utom blandaren. Ska testa det med.


Känns så satans konstigt bara att det är jättetryck i dom första sekunderna.
Hade det varit något trasigt i blandaren eller om den är igensatt borde det inte komma något någon gång tänker jag..

Märkligt
 
Fungerar dom andra kranarna i huset normalt?
 
dof dof skrev:
Fungerar dom andra kranarna i huset normalt?
Japp, allt annat fungerar felfritt, tappar inte tryck eller nåt..
Duschen på övervåningen fungerar också helt ok.

Så jädra konstigt
 
Kolla smutsfiltret i anslutningarna till duschblandaren. Du har säkert skräp där. Glöm inte att stänga av vattnet innan du lossar blandaren bara.
 
  • Gilla
Sandwich11
  • Laddar…
Jag ska testa detta!

Tack
 
Hej!

har precis samma problem!!
När man sätter igång duschen, bra tryck. Ett par sekunder senare försvinner trycket fullständigt.
Fick du någon lösning på det?
 
J jonas9209 skrev:
Hej!

har precis samma problem!!
När man sätter igång duschen, bra tryck. Ett par sekunder senare försvinner trycket fullständigt.
Fick du någon lösning på det?

Ajjamen!

Jag lossade duschblandaren från väggen och vred på kranen för vattnet (litegrann) qå fick det flöda ur blandarfästet lite.

Sedan satte jag tillbaka delarna och det funkade toppen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.