Hej,

Jag har nyligen köpt två st Ifö Universalsitsar för att för en gångs skull slippa glida omkring som en konståkare varje gång man går på toaletten.

Vi har de, ursäkta språket, förbannade Ifö Kaskad WC. Väldigt få grejer passar till dessa och Ifö Universalsits är det enda jag hittar som ska passa hyfsat bra. Instruktionerna var dock mycket knapphändiga.

Nu är det problem med stabiliteten efter montering. Plastmuttrarna som ska hålla ihop konstverket har någon form av bristningsskydd, så de klickar och spänns av något när de spänts till en viss punkt. Inget fel i det, men efter några dagar så sitter hela sitsen ganska löst och skruvarna måste spännas åter.

Jag har ännu inte monterat dessa (se bild). De får ej plats på undersidan, där skruvarna kommer ut, och jag vet ej om de kan sättas någon annanstans.

Har någon nån idé på hur man får detta plastmirakel att sitta som det ska?

All hjälp mottages med glädje.

God Jul

/FishDoc

• Två vita plastmuttrar avsedda för montering av Ifö Universalsits på en toalettstol.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
De kanske skall monteras överst om hålet i toa är större så att skruven inte glider runt.
Trä slang i olika storlekar över gängade stången så det sitter tight och hoppa över muttern.

Här är ett glatt förslag med golvfäste!
Toalett med humoristiskt golvfäste i form av tecknade svarta ben och fötter som håller toalettsitsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
kulle
  • Laddar…
iMikael Lundgren iMikael Lundgren skrev:
De kanske skall monteras överst om hålet i toa är större så att skruven inte glider runt.
Trä slang i olika storlekar över gängade stången så det sitter tight och hoppa över muttern.

Här är ett glatt förslag med golvfäste!
[bild]

Haha, tack iMikael. Ska prova slangtricket. God Jul.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.