Vår hydropress har börjat bete sig märkligt!
Jag funderar på om det beror på att 1) luftkudden inte är ordentligt fylld med luft (men hur har den kunnat tömmas på luft) och att problemet kan lösas genom att helt enkelt fylla den med luft, eller om 2) luftkudden läcker och behöver bytas.
Så fort en kran öppnas går hydropressen igång. Hydropressen finns i källaren. När jag öppnar en kran eller spolar i toaletten där går hydropressen igång och fyller till 4 bar. Nu till det konstiga: När vi spolar i toaletten, och ibland även när vi öppnar en kran, i bostaden, så kan hydropressen starta och stanna i korta intervall. Jag har sett på mätaren att den går snabbt från 2.5 bar till 4 bar och snabbt tillbaka till 2.5 bar och snabbt upp till 4 bar igen.
Om någon kan ge mig tips om vad detta kan vara, skulle det vara guld värt!

Du har definitivt för lite luft. Testa med att fylla. Funkar det då så är den hel. Annars är det behov av byte.

• Gilla
nyttanvändarnamnidag
  • Laddar…
Fyllde med luft. När jag gjorde det kom det ingen luft ur vattenkran, vilket jag tolkar som ett tecken på att luftblåsan är hel. Så här långt verkar det funka! När jag spolade gick trycket ner till 3.5 bar och stannade där.

Tack för hjälpen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.