6 204 läst ·
17 svar
6k läst
17 svar
Problem med hög radiatorreturtemp.
Hmm någon större skillnad på tempen märker jag inte. ligger på samma. Men en lycka att de blev så bra skiktning.
Jag har ju trott att det sjukner så fort i tanken pga. att jag inte utnyttjar värmen i elmenten men så var ju tydligen inte fallet.
Jag har R32 rör och pumpen är en Grunfors, tror den heter UPS 25-40 eller nåt
Jag har ju trott att det sjukner så fort i tanken pga. att jag inte utnyttjar värmen i elmenten men så var ju tydligen inte fallet.
Jag har R32 rör och pumpen är en Grunfors, tror den heter UPS 25-40 eller nåt
Vilka ventiler öppnade du vid pannan?gadeberg skrev:Jag öppnade´upp allt vid pannan opch körade alla ventiler öppna.
Villen skillnad!! Värmen i tanken varar hur länge som helst pch skiktningen är 100%.
Innan så sjönk den nedersta termometern till botten bara över natten. Tog nästan två dagar nu.
Sen tömde den i botten, sen gick termometern i botten innan den översta började röra på sig.
Varför blev det såhär när jag inte hade någon strypning på rören?
Lugnt flöde?
Jag har en massa kulventiler överallt.
Men dom jag har har lite stängda är: En på returröret innan det delar sig och där ena röret går in i shunter och det andra går ner till röret mellan panna och tank.
Sen har jag efter avslutat eldning laboreta lite med att stänga ventilerna mellan tank o panna lite lite.. Men det enda som hjälpt lite var att ha stängt den vid tanken på returen lite lite
Men dom jag har har lite stängda är: En på returröret innan det delar sig och där ena röret går in i shunter och det andra går ner till röret mellan panna och tank.
Sen har jag efter avslutat eldning laboreta lite med att stänga ventilerna mellan tank o panna lite lite.. Men det enda som hjälpt lite var att ha stängt den vid tanken på returen lite lite
Klicka här för att svara