Hej, har problem med att få varma golv på nedervåningen. Är vattenburen golvvärme på nedervåningen och radiatorer på övervåningen. Uppe är det varmt och skönt med varma element.
Nedervåningen har ett golv som är varmt och resten svala/kalla.

På bilderna syns ställdonen och jag trodde dom skulle höja sig för att släppa på mer värme? Alla är helt plana.
Rören som ansluter till respektive don underifrån är endast ljumna och till det rum som är kallast är röret kallt.
’lyser även en lampa rött på panelen, men även grön power.

framledningstemperaturen är bra på IVT 490, men shuntmotorn rör sig inte. Har tryckt in vredet på shunten och ställt på Max.
Någon som har tips? Värmeinstallation med rör, ventiler och elektriska komponenter inuti ett skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Värmesystem med rör, etiketter, elektrisk apparat, oordnad kabeldragning, delvis skymd vy.
Skapa konto
Rörsystem och elektriska kablar under diskbänk, sannolikt i kök, med vattenrör och cirkulationspump. Installation synlig.
Skapa konto

Det är inte alla ställdon där indikeringen är på toppen, utan vissa har ett fönster på sidan där man ser hur mycket öppen den är.

Demmpa Demmpa skrev:
Det är inte alla ställdon där indikeringen är på toppen, utan vissa har ett fönster på sidan där man ser hur mycket öppen den är.
Ok, verkar inte finnas någon indikation på sidan.

’om jag tar bort ett don så verkar systemet stanna. När jag sätter tillbaka så drar det igång igen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.