Hej,
Vad har jag gjort för fel när jag inte får något som helst ljus på mina LED spottar?
Tycker jag kopplat enl schemat
en fast fas till L (splittade fasen med en Wago innan brytaren och drog ena till drivdonet andra in i brytaren)
nollan på N
och den vita tändtråden in på push (den är brun på bilden då jag skarvade under installation)
/S
Vad har jag gjort för fel när jag inte får något som helst ljus på mina LED spottar?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tycker jag kopplat enl schemat
en fast fas till L (splittade fasen med en Wago innan brytaren och drog ena till drivdonet andra in i brytaren)
nollan på N
och den vita tändtråden in på push (den är brun på bilden då jag skarvade under installation)
/S
Utgående från drivdonet tänker du på?
Det är bra en kass fotograf isåfall
Det är bra en kass fotograf isåfall
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 836 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 836 inlägg
MD-99 ska ha 500mA enligt manual, med det ser ut som att du har ställt in donet på 350mA. Kan finnas fler fel, men det är vad jag ser direkt.
Den bruna ledaren på sekundärsidan har blottad och spretig koppar, risk för dålig kontakt och/eller kortslutning.
Den bruna ledaren på sekundärsidan har blottad och spretig koppar, risk för dålig kontakt och/eller kortslutning.
Redigerat:
Har du dubbelkollat så att polariteten är rätt på alla armaturer?
Hur många armaturer är det fråga om? (drivdonet klarar max 5 st MD-99)
Hur många armaturer är det fråga om? (drivdonet klarar max 5 st MD-99)
Jag har endast 3 armaturer på ett drivdon så det ska inte vara några konstigheter.
Jag har konstantström ut det verkar endast vara själva t
Jag har konstantström ut det verkar endast vara själva t
Endast 3 armaturer till ett drivdon så det borde inte vara några problemsnaggletooth skrev:
Tror jag ger upp.
Kopplar jag likt schemat nedan som jag tycker stämmer exakt med kopplings schemat från malmbergs får jag konstant utslag med en volt penna på den gråa tändtråden, borde jag inte bara få utslag där när jag aktiverar brytaren?
Kopplar jag likt schemat nedan som jag tycker stämmer exakt med kopplings schemat från malmbergs får jag konstant utslag med en volt penna på den gråa tändtråden, borde jag inte bara få utslag där när jag aktiverar brytaren?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men du.S Stefanskalman skrev:
Du har ju en 230V spot med AC-chip där och ett konstantströmdrivdon, funkar ej!
Den spotten ska ha 230V direkt. Kolla upp lite mer noga innan du testar, så jag inte dillar, men jag tycker det ser ut så.
Klicka här för att svara
