Hej,

Vad har jag gjort för fel när jag inte får något som helst ljus på mina LED spottar? Kopplingsschema för LED-spottar med en splitter Wago, fas, nollan och en brun tändtråd markerad som push.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
LED-drivdon med kopplingsschema och anslutna kablar, inklusive fas, nolla och brun tändtråd. Närbild på en elinstallation med en synlig kopplingsdosa och anslutna kablar, enligt beskrivningen i inlägget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tycker jag kopplat enl schemat
en fast fas till L (splittade fasen med en Wago innan brytaren och drog ena till drivdonet andra in i brytaren)
nollan på N
och den vita tändtråden in på push (den är brun på bilden då jag skarvade under installation)

/S
 
Utgående kabel ser ut att ligga fel. Men det kanske är fotot som lurar en.
 
Utgående från drivdonet tänker du på?
Det är bra en kass fotograf isåfall :)
 
MultiMan
MD-99 ska ha 500mA enligt manual, med det ser ut som att du har ställt in donet på 350mA. Kan finnas fler fel, men det är vad jag ser direkt.

Den bruna ledaren på sekundärsidan har blottad och spretig koppar, risk för dålig kontakt och/eller kortslutning.
 
Redigerat:
Har du dubbelkollat så att polariteten är rätt på alla armaturer?
Hur många armaturer är det fråga om? (drivdonet klarar max 5 st MD-99)
 
Jag har endast 3 armaturer på ett drivdon så det ska inte vara några konstigheter.

Jag har konstantström ut det verkar endast vara själva t
snaggletooth snaggletooth skrev:
Har du dubbelkollat så att polariteten är rätt på alla armaturer?
Hur många armaturer är det fråga om? (drivdonet klarar max 5 st MD-99)
Endast 3 armaturer till ett drivdon så det borde inte vara några problem
 
Tror jag ger upp.
Kopplar jag likt schemat nedan som jag tycker stämmer exakt med kopplings schemat från malmbergs får jag konstant utslag med en volt penna på den gråa tändtråden, borde jag inte bara få utslag där när jag aktiverar brytaren?
Elkopplingsschema med två spotlights, transformator och brytare för belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur har du kopplat spottarna?
Och har du testat med enbart en spotlight?
 
G Grod4n skrev:
Hur har du kopplat spottarna?
Och har du testat med enbart en spotlight?
yes testat med en spot direkt i -/+ SEC på drivdon.. får ström i kabeln till spotten men inget händer när man trycker på knappen.
 
Jag tycker också att inatällningarna på DIP-switchen ser mysko ut. Är det fotot som spökar igen?
 
joakim_j joakim_j skrev:
Jag tycker också att inatällningarna på DIP-switchen ser mysko ut. Är det fotot som spökar igen?
Elkopplingsdosa med en ansluten kabel och synlig etikett med tekniska specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

bättre bild?
Där med endast en spot kopplad.
Övrigt som sagt fast fas mot L nolla mot N och tändtråd genom brytare till pusch
 
Mikael_L
Har spottarna lyst/blinkat till något alls?

Om man kopplar in spottarna i en konstansströmdon som är igång så är det stor risk att bränna dom, eller någon av dom.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Har spottarna lyst/blinkat till något alls?

Om man kopplar in spottarna i en konstansströmdon som är igång så är det stor risk att bränna dom, eller någon av dom.
nej inte vad jag sett, skulle isåfall vara om de blinkat till när jag slagit på strömmen på övervåningen.
 
Mikael_L
S Stefanskalman skrev:
[bild]
bättre bild?
Där med endast en spot kopplad.
Övrigt som sagt fast fas mot L nolla mot N och tändtråd genom brytare till pusch
Men du.
Du har ju en 230V spot med AC-chip där och ett konstantströmdrivdon, funkar ej!

Den spotten ska ha 230V direkt. Kolla upp lite mer noga innan du testar, så jag inte dillar, men jag tycker det ser ut så.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men du.
Du har ju en 230V spot med AC-chip där och ett konstantströmdrivdon, funkar ej!

Den spotten ska ha 230V direkt. Kolla upp lite mer noga innan du testar, så jag inte dillar, men jag tycker det ser ut så.
Såklart du har rätt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.