Hej!
Står i valet att välja mjöbäcksvillan/sluttningshus. De använder den sk klimatväggen från finjabetong. Den har ett 70mm betongskikt på utsidan och isolering på insidan, se http://www.finjabetong.se/App_Resource/Page/file/prefab/pdf/sv/7001.pdf. Hur fungerar den väggen emot sluttngen. Bör man isolera på utsidan för att förhindra fukt eller klarar den sig med isoleringen på insidan?

Joakim
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.