Hej,

jag skulle behöva en knuff i rätt riktning. Kortfattat: vad ska jag använda för att plugga igen två radiatorrör, 22 mm resp. 33 mm i diameter? Inga gängor finns att tillgå vad jag kan se.

Långa versionen: jag ska ordna en garderobslösning i vår klädkammare. I klädkammarens tak har det, enligt ritningen från 50-talet, suttit ett expansionskärl. Nu återstår två rör, som sticker upp ca två meter. De är "pluggade" med korkar (alltså korkar från vinflaskor). Min plan är att kapa dem i golvhöjd.

Några tips? Tacksam för all hjälp och alla råd!

//Fredric

22 mm röret är antagligen gammalt skvallerrör
33 mm röret är antagligen gamla röret till exp.-kärlet, antagligen avkapat vid pannan.

Båda rören går antagligen att ta bort helt å hållet

• Gilla
FredSk
  • Laddar…
Tack för svaret!

Rören går under parketten - kanske gjutna i golvet - så det är inte aktuellt att ta bort helt och hållet. Jag ska ju bara ställa in IKEA-garderober.

Men du har nog rätt i att de är avkapade vid pannan. Borde jag ändå "plugga" dem, eller är det onödigt?

Du kan göra som du vill. Du kan sätt dit dom korkar som sitter idag. Du kan använda rören till att dra signalkablar i t.ex. ljud/bild, USB, mm eller lågvoltskablar (t.ex. 12V).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.