Byggahus.se
Hej!

En nybörjare på detta, jag skulle skruva ihop några brädor med ’perfekt’ yta. Jag började med en testbräda och handhållen borrmaskin och skev borr. Jag köpte dessutom trä-borr-skärar-sats från biltema.

Jag gjorde mitt yttersta men det var som att pluggen blev för liten, eller hålet för stort? Utan att mäta så tänkte jag handhavandefel.

Nytt besök på olika varuhus, pelarborr, ny borr och nytt självförtroende!

Men samma sak, nu mätte jag med skjutmått. Hålen är verkligen 10 mm som borren. Men pluggen från Biltemas skär-bits är cirka 9,7 mm och lämnar mellanrum (inte limmat än).

Hur löser jag detta? Hur gör ni? Ska jag köpa nya saker eller kan jag lösa det med det jag har? Skruvhålen på 10mm är redan borrade.
 
Jag gissar att det är träplugg vi pratar om ??
Det brukar inte vara nått problem, pluggen brukar vara lite större och sitta som en smäck i ett 10 mm hål.
9,7 låter inte som pluggen har mm mått, utan är en plugg för Amerikanska marknaden och är 3/8 tum.
 
Isakare Isakare skrev:
Jag gissar att det är träplugg vi pratar om ??
Det brukar inte vara nått problem, pluggen brukar vara lite större och sitta som en smäck i ett 10 mm hål.
9,7 låter inte som pluggen har mm mått, utan är en plugg för Amerikanska marknaden och är 3/8 tum.
Precis, träplugg vi pratar om. Så problemet är kanske Biltemas pluggsats? Var hittar jag vettig pluggborr på 10 mm?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.