B
T TheSwoopis skrev:
Gateway kommunicerar via BT med puckarna så om den har dålig kontakt flytta den närmare eller installera fler puckar så att mesh nätverket blir stabilare. Finns i nuläget ingen förstärkare eller extender.

Jag kör en gateway och 14 puckar uppdelat i 4 hus på en större fastighet, har även wifi i alla hus, det fungerar klockrent.
Extender heter EXT-01 hos plejd.

E etompau skrev:
Att montera en plejd i en korrekt kapsling och koppla den med en dragavlastad nätsladd för att öka räckvidden tycker jag inte är något flumförslag.

Plejd:en är konstruerad som andra fjärrströmbrytare och hur fas och neutralledare har enbart betydelse för hur det enpoliga reläet bryter på utgången.
Plejd har väl pluggar som stoppas i vägguttaget? Känns onödigt att bygga något eget när produkten redan finns.

B bygges skrev:
Varför skulle man överhuvudtaget göra detta när Plejd har en smart stickkontakt som förlänger meshen?
Mitt svar var från maj 2021, har för mig att plejd-sortimentet såg annorlunda ut då.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
useless useless skrev:
Plejd har väl pluggar som stoppas i vägguttaget? Känns onödigt att bygga något eget när produkten redan finns.
Mitt svar var från maj 2021, har för mig att plejd-sortimentet såg annorlunda ut då.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
B bygges skrev:
Extender heter EXT-01 hos plejd.
Ja den fanns ju inte när inlägget skrevs eller hur.

E etompau skrev:
Ok. Jag kollade inte datumet på inlägget.
Men till mitt försvar hade väl Plejd annonserat att pluggarna strax skulle komma typ 2018...

• Gilla
Keld
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.