Hej! Som ni kanske ser så har jag och min sambo ett stort behov av en diskmaskin. Tanken är att vi ska renovera köket men till största delen behålla stommarna. Det stora problemet är att vi inte vet var vi kan sätta en diskmaskin. Skåpet till vänster är endast 40cm invändigt och därför får ingen plats där.

Någon som har ett bra förslag? Jag tänker att kanske sätta den längst till höger eller riva skåpet längst till vänster för att sen skaffa en längre bänkskiva.

Ett kök med fulla diskbänkar och befintliga skåp där en diskmaskin ska installeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa alternativet är att ta bort skåpet till vänster och sätta dit ett nytt skåp med rätt mått.
Om ni inte ska byta diskbänken så får ni sätta en liten snutt ny bänkskiva på det nya skåpet.

maah skrev:
Bästa alternativet är att ta bort skåpet till vänster och sätta dit ett nytt skåp med rätt mått.
Om ni inte ska byta diskbänken så får ni sätta en liten snutt ny bänkskiva på det nya skåpet.
Tror också att det blir lättast. Det som blir jobbigast då är att helt ny bänkskiva och skåp behövs. Men lika bra att köra all in kanske.

Är det i så fall bara att såga bort skåpet på något sätt för att köpa ett nytt och sätta bredvid?

Några förslag: Ersätt spisen med en candy trio, som är en spis med inbyggd diskmaskin. Eller bygg om skåpen (ja det går att göra). Eller ställ en bänkdiskmaskin på bänken. Eller flytta rören under diskbänken och ställ in en bänkdiskmaskin där under.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.