O olskar #1 Medlem · Uppsala · 70 inlägg 3 jul 2017 14:16 olskar Medlem Uppsala 70 inlägg 3 jul 2017 14:16 #1 Hej! Vi har nyligen satt nytt plasttak av polykarbonat över uterummet. Ser nu att det läcker lite där vi har fäst taket i träet. Vi använde sådan här plasttaksskruv https://www.byggmax.se/spik-och-skruv/övriga-skruvar/plasttaksskruv-p24502 Ideer på vad som kan gått snett, hur man kan åtgärda?
Hej! Vi har nyligen satt nytt plasttak av polykarbonat över uterummet. Ser nu att det läcker lite där vi har fäst taket i träet. Vi använde sådan här plasttaksskruv https://www.byggmax.se/spik-och-skruv/övriga-skruvar/plasttaksskruv-p24502 Ideer på vad som kan gått snett, hur man kan åtgärda?
T term #2 Besserwisser · Tullinge · 604 inlägg 3 jul 2017 14:25 term Besserwisser Tullinge 604 inlägg 3 jul 2017 14:25 #2 Skruven har ju gummitätning, så det torde vara något vajsing vid monteringen. Kan de vara för dåligt åtdragna? Har plasten spruckit? Ett foto säger mer än tusen ord.
Skruven har ju gummitätning, så det torde vara något vajsing vid monteringen. Kan de vara för dåligt åtdragna? Har plasten spruckit? Ett foto säger mer än tusen ord.
Bernieberg #3 Renoverare · Kalmar län · 2 600 inlägg 3 jul 2017 14:26 Bernieberg Renoverare Kalmar län 2 600 inlägg 3 jul 2017 14:26 #3 Kanske har dragkt skruven snett? Eller för hårt så att packningen gått sönder? Är plasten hel runt hålet eller kan den ha skadats itanför packningen? En fix kanske kan vara att skruva ur och sätta en ny skruv. Om skador kanske med en större packning och planbricka.
Kanske har dragkt skruven snett? Eller för hårt så att packningen gått sönder? Är plasten hel runt hålet eller kan den ha skadats itanför packningen? En fix kanske kan vara att skruva ur och sätta en ny skruv. Om skador kanske med en större packning och planbricka.