Jag skulle vilja ha lite synpunkter på planlösningen på övervåningen i min 20-talsvilla. Huset är tillbyggt i omgångar och har tidigare varit 2-familjshus,

Det främsta problemet är sovrummet i övre vänstra hörnet, som man bara når genom att gå genom ett annat sovrum. Murstocken mitt i huset begränsar möjligheterna att ta sig dit.

Hallen längst ner där trappan kommer upp är ett dåligt utnyttjat utrymme. Likaså den lilla smutten längst upp i bild. Drömmen är förstås att få tre rejäla sovrum plus badrum som alla kan nås utan att passera genom andra rum. Jag hoppas att någon har ett förlag så man kommer åtminstone en liten bit på vägen.
overv.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej..

vån,..jpg
Skapa konto

Kan detta vara en ide'
Eti..

Tack för förslaget! Det där är nog bästa lösningen om man inte behöver tre skilda sovrum.

Hej igen ...

vån......JPG
Skapa konto

Nu är det tre rum och en dörr till varje.
Eti..

Du är ju fantastisk!
Något sådant har jag också tänkt på. Man skulle nog behöva smälla upp provisoriska väggar/dörrar för att se hur det känns.

Jag glömde ta bort dörren på skissen...

öppna upp till det lilla rummet också, så får du in mer ljus till sovrummet

namnlös.jpg
Skapa konto

Eti..

Om någon undrar hur det går i det här projektet så har jag börjat riva lite och ska genomföra ombyggnaden nu i vinter. Här är planlösningen jag siktar på. Garderoberna i båda rummen måste rivas men det ska byggas nya.
Arkitektonisk planlösningsskiss för renoveringsprojekt med markerade områden för rivning och nya garderober.
Skapa konto

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.