Jag skulle vilja ha lite synpunkter på planlösningen på övervåningen i min 20-talsvilla. Huset är tillbyggt i omgångar och har tidigare varit 2-familjshus,
Det främsta problemet är sovrummet i övre vänstra hörnet, som man bara når genom att gå genom ett annat sovrum. Murstocken mitt i huset begränsar möjligheterna att ta sig dit.
Hallen längst ner där trappan kommer upp är ett dåligt utnyttjat utrymme. Likaså den lilla smutten längst upp i bild. Drömmen är förstås att få tre rejäla sovrum plus badrum som alla kan nås utan att passera genom andra rum. Jag hoppas att någon har ett förlag så man kommer åtminstone en liten bit på vägen.
Det främsta problemet är sovrummet i övre vänstra hörnet, som man bara når genom att gå genom ett annat sovrum. Murstocken mitt i huset begränsar möjligheterna att ta sig dit.
Hallen längst ner där trappan kommer upp är ett dåligt utnyttjat utrymme. Likaså den lilla smutten längst upp i bild. Drömmen är förstås att få tre rejäla sovrum plus badrum som alla kan nås utan att passera genom andra rum. Jag hoppas att någon har ett förlag så man kommer åtminstone en liten bit på vägen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om någon undrar hur det går i det här projektet så har jag börjat riva lite och ska genomföra ombyggnaden nu i vinter. Här är planlösningen jag siktar på. Garderoberna i båda rummen måste rivas men det ska byggas nya.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara