Hej,
Fortsätter min planering av kommande gårdsrenovering, tur har nu kommit till vatten och avlopp (tak behandlas i en separat tråd). Kommer behöva flytta badrum och bygga en tvättstuga. Ber på förhand om ursäkt för min urdåliga skiss, är inte heller skalenligt. Grön cirkel högst upp visar brun (troligen gjutjärn) i nuvarande badrum. Stammarna är ingjutna i plattan till stora delar. Delen där inkommande vatten kommer har dock källare. Det är även i källaren nuvarande stam går ut. Har som jag ser det två alternativ.
1. Ta bort befintlig brun och anslut nytt rör på befintlig stam (troligtvis gjutjärn).
2. Gjuta igen befintlig brun och ha ett "fristående" avloppssystem i nytt badrum och tvättstuga. Blir ca 30 m grävning ute för där koppla på befintligt rör. Tror det är bytt till PVC utomhus, visst frågetecken dock.
Tankar, idéer och synpunkter mottages tacksamt.
Edit: Tappvatten behöver jag ta från antingen befintligt badrum eller kök. Hur kopplar man detta enklast?