1 471 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Planera kök:-)
Har några frågor till angående vår köksplanering. Funderar på 11/2 diskho så vi kan ha ett 60 skåp undertill..för och nackdelar med det jämfört med två hoar?
Vi funderar också på en ekbänkskiva...är det väldigt svårjobbat att hålla den "fin"? Är det mer lättskött med en vaxad ekbänkskiva?
Med vänlig hälsning Rose - Marie
Vi funderar också på en ekbänkskiva...är det väldigt svårjobbat att hålla den "fin"? Är det mer lättskött med en vaxad ekbänkskiva?
Med vänlig hälsning Rose - Marie
Jag hade definitivt satsat på en större ho. Att ha två hoar är i min mening helt meningslöst då alla idag har diskmaskin. Det underlättar, som någon skrev, enormt vid diskning av plåtar och liknande. Kan man t.o.m. få in ett 80 skåp är ju det såklart optimalt då det inte blir lika trångt undertill.
Angående bänkskivan är det ganska mycket jobb i början då ni får olja in den ofta, en gång i veckan eller så. Men efter man gjort detta en tid håller den väldigt bra. Att ha vaxad skiva är enligt mig väldigt fult, då hade jag hellre gått på annat material.
Angående bänkskivan är det ganska mycket jobb i början då ni får olja in den ofta, en gång i veckan eller så. Men efter man gjort detta en tid håller den väldigt bra. Att ha vaxad skiva är enligt mig väldigt fult, då hade jag hellre gått på annat material.
Alla har ju olika preferenser och framförallt olika tid att spendera i köket. Vet man med sig att man inte kommer tycka det är så kul att olja in bänken regelbundet så ska man ju såklart inte skaffa sig en bänkskiva i trä, utan i laminat eller helst sten. Däremot är det få bänkskivor som är så snygga som en väl inoljad ekbänkskiva, speciellt i kombination med ett helvitt kök.Anna_H skrev:
Klicka här för att svara