hejsan på er, undrar om ni har några bra tips på hur man kan göra med solfångare som man ska installera, alltså har ni några ritningar eller kopplings-scheman för solfångare? vet nämligen inte riktigt hur man ska gå till väga, själva solfångarna har vi men monteringen skulle behövas lite tips till...tack på förhand
 
enregi1 skrev:
hejsan på er, undrar om ni har några bra tips på hur man kan göra med solfångare som man ska installera, alltså har ni några ritningar eller kopplings-scheman för solfångare? vet nämligen inte riktigt hur man ska gå till väga, själva solfångarna har vi men monteringen skulle behövas lite tips till...tack på förhand
Montera solcellen högt på en lodrätt södervägg eller motsvarande.
Nickel /Cadmium batterier från Nife-Jungner, så stora som du har råd med.
En enkel backdiod mellan solcell och och batteri.
Då får du en evighetsmaskin som håller minst 20 år.
Enda servicen är påfyllnad av vatten då och då.
 
gadu^ skrev:
Nu kanske vi skall få begreppen rätt först...

Solfångare
[länk]

Solceller
[länk]

Tipsar gärna om detta forum för solfångare. Där kan du säkert få hjälp med ritningar eller kopplings-scheman. Annars finns det en del litteratur att ta hjälp av.
[länk]
Självklart är det så, var själv inne på solceller och läste lite slarvigt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.