Hej. Vi har haft en vattenskada på en liten toalett och fått en byggare att ta hela jobbet för att renovera och återställa. Allt är nästan klart men när vi kom hem efter jobbet ser tycker vi handdukstorken sitter väldigt lågt. Vid genomgång innan jobbet sa vi att torken ska sitta på normalhöjd rakt bakom toan. Elektrikern hävdar att den sitter rätt enligt normer, jag tycker det ser knas ut. Modernt badrum med toalettstol, värmehanddukstork och kaklade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modernt badrum, grå kakel, el-handdukstork, vit toalett, spegel, svart bänkskiva, blommor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BirgitS
Överkant 1500

Nog svårt att få "rätt" mot byggaren då det inte finns någon Normalhöjd. Hade den inte suttit över en Toa så hade det kanske funkat bra. Jag håller dock med fruktansvärt oproffsigt av byggaren. Kommer ju inte gå att använda nedre hälften ens för en tvätthandduk. Badlakan kommer ju inte funka alls.
Går den att höja, eller är det typ integrerad el etc. Blir ju givetvis ett par skruvhål som behöver tätas. Vilket inte är kul att börja ett nyrenoverat badrum med. Men kanske med någon snygg kromad täckplugg?? Många kommer säkert opponera sig inga hål i tätskikt etc. men detta sitter bakom toan, du har redan el mm i närheten som oftast inte är 100% tätt. Så jag hade inte tvekat silikon i skruvhålet och limma över något snyggt.

Tror inte det kommer handla så mycket om att få rätt utan att få till en lösning som du kan leva med oavsett ansvar.

• Gilla
Frunihuset20
  • Laddar…
BirgitS
M Malaretorp skrev:
Överkant 1500
Ja, då är det ju onödigt lågt även om det kanske är en normal höjd om den inte hade varit bakom toaletten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.