1 934 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Placering element i garage?
Delar ett tvåbils-garage med min granne. Vår sida isolerades av tidigare ägare (felaktigt) men har nu gjorts om på rätt sätt. Garaget är byggt i leca (oisolerad) med framvägg i trä (isolerad). Garaget ligger i en sluttning så att topp på bakvägg är i marknivå och ytterväggen då sluttar som en triangel.
Idag finns det ingen uppvärmning där men jag tänker mig att sätta in ett oljefyllt element jag har stående här hemma. Funderar på var detta skall placeras?
Innervägg mot grannens kallgarage / yttervägg under marknivå / bakvägg under marknivå?
Tacksam för råd!
Idag finns det ingen uppvärmning där men jag tänker mig att sätta in ett oljefyllt element jag har stående här hemma. Funderar på var detta skall placeras?
Innervägg mot grannens kallgarage / yttervägg under marknivå / bakvägg under marknivå?
Tacksam för råd!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Tack, varför då?KnockOnWood skrev:
Nu kom jag dock ihåg att jag fått tummen ur och fixat hjulupphängning längs bakväggen, men kan i så fall sätta det längst in i ena hörnet som också är under mark. Skall det då vara hörnet mot ytterväggen (mot mark) eller hörnet mot innerväggen (mot kallgarage).
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klicka här för att svara