A AK90 skrev:
Tack för alla svar. Så om jag tolkar er rätt så skulle ni sätta den där det röda strecket är och sen trolla lite för att få rätt temperatur som man är nöjd med? :) Tror det får bli så då, håller tummarna att man kan sova i sommar sen
Tror nog det blir bra. Det är inte många dagar per sommar som man verkligen behöver kylan så då kan man offra sig och ha dörren öppen kanske. Är det inte så hemsk värme så bör det räcka att ha lite på glänt.

Man kan ju testa med såna luftförflyttare, typ en pax-fläkt som flyttar luft mellan rummen. Men man måste ju ha en ventil på andra hållet också då (eller otät dörr) så man får lite växling. Men testa först något år och OM du inte blir nöjd kan man ju komplettera.

• Gilla
AK90
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Vissa modeller har även möjlighet att använda fjärren som tempsensor :)
Är det inte bara Kinesiska Gree och dess syskon som har det eller är det fler märken som har börjat med det ?

richardtenggren
C Comfort Thomas skrev:
Är det inte bara Kinesiska Gree och dess syskon som har det eller är det fler märken som har börjat med det ?
Jag har en Qlima(jula-pump) lite tillfälligt och denna har det, har för mig mina föräldrar haft något liknande på någon Panasonic och Aermec-pump.

Panasonic har det inte, åtmindstånde inte dom senaste 20 åren av dom modeller som finns här i sverige.
Förut hade Sanyo och syskonet Argo det på vissa modeller

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.