Vill koppla sladd med 2 faser, nolla, jord till perilex-kontakt. Behöver man köpa perilex-kontakt med 3 piggar, eller går det lika bra att använda vanlig perilex-kontakt med 4 piggar och låta en fas stå tom? Va det en begriplig fråga?
Man använder vanlig Perilex stickpropp med 4 stift plus jordstift i mitten. Viktigt att hålla rätt på stiftet för nollan så det blir korrekt inkoppling.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.