1 326 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Pelletsbrännare Bequem 50D
Jag har problem med en pelletsbrännare Bequem 50D
Efter att den varit avstängd pga sotning startade jag brännaren.
Den verkar funka ok med innan acumulatortanken blivit fullt laddat fick jag larm på brännaren "Alarm temperatur elektronik". Går ej att återställa via menyn. Någon som haft liknande fel? och hur åtgärdade ni det?
knutte2
Efter att den varit avstängd pga sotning startade jag brännaren.
Den verkar funka ok med innan acumulatortanken blivit fullt laddat fick jag larm på brännaren "Alarm temperatur elektronik". Går ej att återställa via menyn. Någon som haft liknande fel? och hur åtgärdade ni det?
knutte2
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Det är väl vad det står i displayen, elektroniken har blivit för varm.
Finns det någon kylfläkt eller har har ventilationen för elektroniken satts igen av damm?
Protte
Finns det någon kylfläkt eller har har ventilationen för elektroniken satts igen av damm?
Protte
Ja den har blivit för varm, men meddelandet kvarstår när den elektroniken kallnat, och går ej att resätta. Det ska finnas en termosäkring någonstans på kortet har jag nu fått veta, men nu är problemet var den finns på kortet, termosäkringar kan ju vara inbakade i nån transformator, eller se ut hur som helst.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Märkligt att rökgastemperaturen blev för hög efter sotning........
En sotning ska sänka temperaturen.
Protte
En sotning ska sänka temperaturen.
Protte
Klicka här för att svara