Byggahus.se
Jag såg idag att det står på displayen på pelletsbrännaren "!!!Problem!!!, service behövs".

Jag är ny på pellets (har nyligen köpt fastigheten och har ingen information om vem som installerat eller servar) och undrar om det är bråttom med service eller om anläggningen går ett par veckor utan service?
Jag kommer nämligen byta ut hela pelletsanläggningen den 6 mars. Alltså om 3 veckor.

Det är en Janfire NH integral.

Jag askade ur och sotade i söndags. Kan jag ha gjort något fel som utlöst att service behövs? Eller ska man serva Janfire brännare då och då? Är det fackman som gör det eller gör man det själv?

Tack på förhand!
 
Redigerat:
Sota och aska ur du, infon du fått kanske går bort om du stänger av elen helt. Det är ibland timmar som räknas och sen kommer infon. Det fungerar säkert fram till dagen den åker ut.
 
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Sota och aska ur du, infon du fått kanske går bort om du stänger av elen helt. Det är ibland timmar som räknas och sen kommer infon. Det fungerar säkert fram till dagen den åker ut.
Ok. Tack!
 
Jag googlade lite. Meddelandet tycks komma efter 6ton pelletsförbrukning.
Enligt uppgift kan det släckas genom att man går in i menyrad 59 tryck på menyknappen och håll den intryckt c:a 3 sek.
 
  • Gilla
Malin Johansson5
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Jag googlade lite. Meddelandet tycks komma efter 6ton pelletsförbrukning.
Enligt uppgift kan det släckas genom att man går in i menyrad 59 tryck på menyknappen och håll den intryckt c:a 3 sek.
Tack! Jag hittade ingen info i bruksanvisningen. Tack för din hjälp!
Det är alltså inget som jag behöver åtgärda om jag förstår dig rätt.
 
Nej, det är inget fel. Det är tillverkaren som anser att det är ett lämpligt intervall för en översyn av en tekniker.
 
  • Gilla
Malin Johansson5
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Nej, det är inget fel. Det är tillverkaren som anser att det är ett lämpligt intervall för en översyn av en tekniker.
Tusen tack! 🙏👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.