Väggen är 3250mm men köket kommer endast bli 3200mm brett. Vad ska jag göra med dom andra 50mm? (Markerat rött på bilden). Kan inte flytta spisen längre till vänster för det kommer ett fläktrör från taket som inte går att ändra.
Ska beställa köket från IKEA nu på fredag så tiden börjar springa iväg!
Till vänster om diskmaskinen tänkte jag sätta en 50mm passbit så den kommer ut en bit från väggen. Problemet är hur jag ska göra vid väggskåpet?
Ser det konstigt ut att sätta en 50mm passbit där med?
Vill ju egentligen även ha täcksidor på yttersidorna av skåpen eller kommer det se konstigt ut med tanke på passbiten och ska passbiten isf sitta mellan vägg och täcksida eller mellan täcksida och skåp?
Hoppas ni förstår hur jag menar!
HJÄLP!
Ska beställa köket från IKEA nu på fredag så tiden börjar springa iväg!
Till vänster om diskmaskinen tänkte jag sätta en 50mm passbit så den kommer ut en bit från väggen. Problemet är hur jag ska göra vid väggskåpet?
Ser det konstigt ut att sätta en 50mm passbit där med?
Vill ju egentligen även ha täcksidor på yttersidorna av skåpen eller kommer det se konstigt ut med tanke på passbiten och ska passbiten isf sitta mellan vägg och täcksida eller mellan täcksida och skåp?
Hoppas ni förstår hur jag menar!
HJÄLP!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om jag förstår dig rätt är det du ritat upp mellan två väggar. Jag har själv samma "problem" och tänker göra följande:
-Jag beställer en bänkskiva som passar hela längden (inklusive det du markerat med rött).
-Jag sätter en passbit till vänster om micron, som är lika hög som skåpet. Jag tänker dessutom att ha en dekorlist under överskåpen som även går förbi passbiten ända in till väggen.
-Jag sätter en passbit till vänster om diskmaskinen som går från sockel till bänkskiva, alltså även sockel under passbiten.
Likadant gör jag på andra sidan där passbitarna blir 2 cm bred.
-Jag beställer en bänkskiva som passar hela längden (inklusive det du markerat med rött).
-Jag sätter en passbit till vänster om micron, som är lika hög som skåpet. Jag tänker dessutom att ha en dekorlist under överskåpen som även går förbi passbiten ända in till väggen.
-Jag sätter en passbit till vänster om diskmaskinen som går från sockel till bänkskiva, alltså även sockel under passbiten.
Likadant gör jag på andra sidan där passbitarna blir 2 cm bred.
Klicka här för att svara