Som rubriken lyder.

Passar en Ifö vägghängd wc-stol på en gustavsberg fixtur?
Supporten på Ifö ville inte svara på den frågan utan hänvisade till deras egna eller Geberits fixturer.

Men om jag utläser måttskissen, så ser det ut att vara samma mått mellan vatten och avlopp?

Ifö Spira Art
https://www.ifo.se/produkter/toalet...rt-wc-stol-vagghangd-6245-rimfree/92402/#gref

Gustavsergs Triomont XS
https://www.gustavsberg.com/fileadm...g/converted/GBG_Triomont_XS_fixture_front.gif

Som jag kan utläsa så är CC-måttet 135mm på de båda.

B bozze4evigt skrev:
Som rubriken lyder.

Passar en Ifö vägghängd wc-stol på en gustavsberg fixtur?
Supporten på Ifö ville inte svara på den frågan utan hänvisade till deras egna eller Geberits fixturer.

Men om jag utläser måttskissen, så ser det ut att vara samma mått mellan vatten och avlopp?

Ifö Spira Art
[länk]

Gustavsergs Triomont XS
[länk]

Som jag kan utläsa så är CC-måttet 135mm på de båda.
Hej, har precis samma fråga. Behöver en triomont xs av utrymmesskäl, men skulle vilja ha en Ifö Spira Art wc. Löste du det eller vet någon annan om det fungerar?

enligt en rörmokare jag anlitade tidigare sa denne att det är standardmått.
Det som kan skilja är bultarnas avstånd. Men han sa att det finns fixturer med höl för båda standardavstånden.

Någon som har denna kombination? Funderar också pga utrymmesskäl att använda den fixturen.

Jag har ifö stol och denna fixtur. Fungerar bra.

• Gilla
Bilb0
  • Laddar…
K koffeb skrev:
Jag har ifö stol och denna fixtur. Fungerar bra.
Hej! Jag har köpt den här fixturen, Gustavsberg Trimont XS men läste sen att den har hög bullernivå. Du är nöjd, det är inget du reagerat på? Tack på förhand, Ebba

E EbbaERika skrev:
Hej! Jag har köpt den här fixturen, Gustavsberg Trimont XS men läste sen att den har hög bullernivå. Du är nöjd, det är inget du reagerat på? Tack på förhand, Ebba
Hej! Inget som jag har tänkt på. Är nöjd med den.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.