Är det ngn som vet vad detta är för panna i grunden. Är det en vedpanna som är konverterad till olja? Eller är det en oljepanna som man kan elda ved i?
Eller avrådes det att elda ved i denna panna
Finns det ingen skylt
Tror det är en gammal koks , går att elda med ved , men kanske en övereldare , ( det brinner uppifrån ) ser inget oljeaggregat , verkar inte vara så länge sedan , som någon gjort något där pressade krökar på pannan
Den är nog i grunden byggd för att elda koks. Det går hjälpligt att elda ved i den. Men verkningraden är inte särskilt bra och röken blir inte trevlig.
Edit: Nu var jag för seg.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.