3 818 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Pågående budgivning, vårt senaste bud är inte med i listan
Vi har hittat ett hus vi väldigt gärna vill ha, och är just nu inne i en budgivning. Vi lade ett bud för några dagar sedan, och idag kom ett sms om nästa bud. Vi svarade efter någon timme med ett nytt bud.
Vid halv två-tiden kom ett motbud från budgivare 2, men jag hade inte möjlighet att svara då. Klockan 16 skickar jag ett mail med vårt nya bud, men får aldrig någon bekräftelse eller nytt sms. Det senaste budet som syns är alltså den andra spekulanten, med det något lägre budet.
Skickade ett sms till mäklaren och frågade om han fått mitt mail, detta var vid 18-tiden. Inget svar.
Förstår att det är ledighet och helg och sånt, så jag tänkte ställa frågan här. Vår första budgivning nämligen, och det vore hemskt surt att mista huset p.g.a. detta.
Erfarenheter? Tankar?
Vid halv två-tiden kom ett motbud från budgivare 2, men jag hade inte möjlighet att svara då. Klockan 16 skickar jag ett mail med vårt nya bud, men får aldrig någon bekräftelse eller nytt sms. Det senaste budet som syns är alltså den andra spekulanten, med det något lägre budet.
Skickade ett sms till mäklaren och frågade om han fått mitt mail, detta var vid 18-tiden. Inget svar.
Förstår att det är ledighet och helg och sånt, så jag tänkte ställa frågan här. Vår första budgivning nämligen, och det vore hemskt surt att mista huset p.g.a. detta.
Erfarenheter? Tankar?
Vad sägs om att ringa mäklaren och fråga? Har svårt att se vad du ska få för hjälp här.
Ja, många mäklare som har sms-budsystem kräver att mäklaren manuellt godkänner inkomna bud för att undvika uppenbara fel. Då får man vänta tills mäklaren behaga klicka på "ok", men det gäller ju alla bud så du kan sitta lugnt i båten. Men som sagt, ring din mäklare om du är osäker, är det några som tycks ha telefonen fastopererad i örat så är det fastighetsmäklare.
Som sidospår kan jag säga att tex skandiamäklarna verkar köra helt automatiska system. Då kan man se kul grejer som att någon bjuder över 9 500 000 kr med 100 000 000 kr
Då kan man snacka om offensiv budtaktik. Visserligen var det en kåk i Edsviken men det kändes lite som överpris...
Som sidospår kan jag säga att tex skandiamäklarna verkar köra helt automatiska system. Då kan man se kul grejer som att någon bjuder över 9 500 000 kr med 100 000 000 kr
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kollega till mäklare på Fastighetsbyrån deltog i budgivning på vårt hus.
Köpa & Sälja hus -
Vart vänder man sig under en pågående tvist med Attefallshusleverantör?
Juridik -
Vårt pågående altanbygge
Altan & Uteplats -
Pågående budgivning om renoveringsobjekt - stigit 35%
Köpa & Sälja hus -
Precis vunnit budgivningen på vårt första hus... Vilket lån verkar bäst?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.