Söker lösa packningar till mina IFÖ korgventiler då de börjat tröttna efter 10 år och håller inte tätt eller öppet. Frågade på "stora byggvaruhuset" och de ville bara sälja komplett ny korgventil vilket känns fel. Men har sökt på de kända näthandlarna och hittar inget där heller. Någon som säkert kan säga om dessa finns som reservdelar?

Inga stora pengar men ca 100 för mycket mot vad gummi biten själv borde kosta. Tack för att du hittade den. Sist jag letade hittade jag bara komplett sett.

Ser inte den gummibiten på den ritningen. Det är den delen som sitter på själva korgen och fungerar som propp.

Det finns färdiga gummi "kvadrater". Rörmokare brukar ha det och man kan då skära till sig en egen packning, väldigt många om man vill.

Som en stor filt...

Oops, såg precis att det var hela korgventilen du ville ha, jag som slänger sådana ofta i sopkorgen ;D

Nä inte hela korgen utan bara den packningen som sitter på korgen och gör att man kan trycka ner korgen så att det blir tätt.

Då kan du skära till en egen packning...

Krilleman
"läppen" på själva korgen är formpressad och man kan då inte klippa sig en egen av gummiduk.

Tyvärr tror jag du blir tvungen att köpa en helt ny korg! Sj6:s länk var ju trots allt OK i pris!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.