Sedan efter någon timme så dök nästa person upp! Kors i taket, nu går det ju undan helt plötsligt.. inga missöden *peppar peppar ta i trä.. * trots att det är fredagen den trettonde! Vi har ju redan haft våra otursdagar...

När renoveringsgipset kom på plats.. var vi redo att säga att det var färdigt haha. Det var 100 gånger snyggare än vårt badrum var innan! Så ljust och luftigt på något sätt.

Känns lite skumt, men samtidigt bra! Det enda som stör sikten just nu är stora mörkgråa blaffor med spackel längst ner mot golvet.. i fogarna kring gipset.. ser lite kul ut..

Nu får det vila över helgen antar jag...vi ska försöka skruva ihop lite småsaker.. som skåpet/handfatet och toaletten :)

Håll tummarna för att de kommer redan på måndag och fortsätter!

MVH Sandra

• rude_bad11.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag har det börjat hända saker.. idag kom mattläggaren hit med en hel släpvagn full med saker (allt som sedan ska bli vårt badrum!). Tack och lov hade han fått återbud hos en annan person.. så han hann klart med allt grundarbete på väggarna idag + mattläggning...

Så imorgon kommer han tillbaka hit och börjar kakla. Känns så himla spännande! Tänk att han hann med så mycket idag.. två lager "gummiskikt".. slipa, limma, lägga matta och jag vet inte allt! Wow alltså...

Längtar tills imorgon (ger er en liten "updatebild".. ni kan se vår nya matta skymta)
MVH Sandra

:D

OBS: Känner för att beklaga mig också, igår pajade vår andra (just nu enda) toalett.. vi har lyckats skjuta på det oundvikliga några dagar ... vi bytte en gummiring på flottören.. sluter inte helt tätt men bättre än hinken iaf...*sen åker den ut* hoppas vi får nya toaletten igång innan helgen!

• rude_bad12.jpg
    Skapa konto
VI HAR BLIVIT MED KAKEL!

Hela väggarna är fyllda med vårat fina kakel (och skiffer). Vi är så kanonnöjda man bara kan bli - blev mycket vackrare på plats alltså! Kombinationen vi valde kunde inte blivit bättre *supernöjda*.

Många reagerade på att vi valt ett så udda mått på kaklet, men jag älskar stort kakel (ville ha 1x1 meter eg.. men det ska vara prisvärt också..)..

Våra huvudplattor, de vita, är 30x60 cm och skiffret är "hugget o stucket" hehe eller vad man ska säga (satt med nätväv bakom.. i färdiga "mönster").

Imorgon kommer de hit och sätter upp duschväggen och fogar kaklet! Det börjar närma sig alltså.. *vill bara hoppa och skrika för allt är så fint*

MVH Sandra

:D

• rude_bad13.jpg
    Skapa konto
Här går det undan minnsan, ser ut att bli riktigt snyggt, vi gillar också stora plattor vad är det för fabrikat? likar de som vi precis satt upp.

// Git o Lars

Git o Lars Lindström skrev:
Här går det undan minnsan, ser ut att bli riktigt snyggt, vi gillar också stora plattor vad är det för fabrikat? likar de som vi precis satt upp.

// Git o Lars
Hejsan!
Jag minns inte riktigt vad de hette och det speciferade sig på våran offert som "Image 30x60 Dekor 30x60"..hmm ska nog fråga han som satte det, imorrn när han kommer och hjälper till med fogningen, om han vet något fullständigt namn!

De kommer från Brasilien iaf så mycket vet jag..

MVH Sandra

:)

Note: Jag frågade om kaklet, men han som satt det visste inte vad det hette "på riktigt" heller. Första gången han satte just det. Tyvärr, kommer jag på det skriver jag in det här! :)

Nu är kaklet fogat och skiffret likaså. Dessutom har vi numer täckt av (säger man så?) golvet - så nu kan man äntligen se helheten mot mattan! (vi går mot strömmen, vi var väldigt specefika att vi ville ha matta på golvet och inte klinker).

Jag är kanonnöjd, vi kunde inte valt bättre :D

MVH Sandra

• rude_bad14.jpg
    Skapa konto
Senare på eftermidagen igår kom även duschväggen på plats - efter hutlöst mycket svärande av två golvläggare hehe (första duschväggen de satte, företaget har nyligen börjat sälja Hafas badrumssortiment..).

Måste påpeka att det paketet som kom, med duschväggen såg värre ut än Ikeas plockepin.. och beskrivningen på hur man monterade ihop väggen var under ALL kritik!

Men blev jättebra med duschväggen på plats (den var dock lite lägre än vi tänkt oss från början). Duschen är numer väldigt rymlig..

MVH Sandra

• rude_bad15.jpg
    Skapa konto
Snuggt med skiffret i kombination med de stora, vita plattorna. Men en sak som stör mig otroligt äe varför kaklet i mitten är satt med en hel platt + en halv. Det ser lite kackigt ut i mina ögon. Det hade varit mycket snyggare med fogen exakt i mitten, dvs båda plattorna kapade.

halloy skrev:
Snuggt med skiffret i kombination med de stora, vita plattorna. Men en sak som stör mig otroligt äe varför kaklet i mitten är satt med en hel platt + en halv. Det ser lite kackigt ut i mina ögon. Det hade varit mycket snyggare med fogen exakt i mitten, dvs båda plattorna kapade.
Hejsan!
Jag vet inte riktigt varför han gjorde så faktiskt, min ritning var inte direkt gjord så (fogen var i mitten på den). Vanligen gör det ju inte så mycket om man "skarvar" lite här och där, men genom att skiffret på sidorna är så markant.. så syns det mer att det är "skarvat" mitt i bland det vita.

Fast jag tycker det blev kanonbra ändå! Jag menar ALLT är bättre än våran brunrosa badrum med bröstpanel... som vi hade innan hehe!

Fast nästa badrum kaklar vi själva!

Ibland ligger skönheten i det som inte är perfekt..

Ha en trevlig kväll!
MVH Sandra

Haha älskar dina kommentarer i bilderna!

Manberg skrev:
Haha älskar dina kommentarer i bilderna!
Tackar 8-)

Nu har rörmokaren varit här en sväng och satt dit alla våra rör och kranar (och givetvis toalett). Känns skönt att kunna använda rummet rent praktiskt (ja vi har provsuttit toaletten haha). ;)

Just nu väntar vi bara på elektrikern, sedan är det färdigt! Och han kommer efter helgen, direkt på måndag morgon *weei*

Hmm nästan färdigt iaf, det är ju en del saker vi ska sätta upp också.. men för att göra det måste vi komma på hur man bäst borrar i kakel :-?

MVH Sandra

• rude_bad16.jpg
    Skapa konto
Hej!

Om skarven; jag har en teori om varför de gjorde så, nämligen att det var enklare. På detta sätt behövde de ju bara såga i hälften av plattorna. Med skarven i mitten hade de fått såga i alla plattorna.

I största allmänhet; instämmer i att det är snyggt :D
Och vad otroligt fort det har gått!

/pinebar

pinebar skrev:
Hej!

Om skarven; jag har en teori om varför de gjorde så, nämligen att det var enklare. På detta sätt behövde de ju bara såga i hälften av plattorna. Med skarven i mitten hade de fått såga i alla plattorna.

I största allmänhet; instämmer i att det är snyggt :D
Och vad otroligt fort det har gått!

/pinebar

Hejsan Pinebar!
Jo det stämmer nog, det är "mycket mindre jobb" att bara dela en rad plattor gentemot två rader! Det är nackdelen med att hyra in andra för jobbet ibland, de har egentligen aldrig tid att göra ett bra jobb (alltså inte sagt att de är dåliga osv, men de har en enorm tidpress från andra håll.. allt handlar ju om att tjäna så mycket pengar man kan).

Jo vi är nöjda som f-n alltså, himla snygga färger när det kom på plats också (inte alltid samma sak att se en platta i handen... som att se den på väggen!).

Vi tycker inte det har gått så fort som det borde, men jämförelsevis har det gått fort (om man jämför med vissa andra hehe). Det blev ju lite missöden längs vägen och brist i kommunikationen.. så allt är fördröjt faktiskt.

För att inte tala om de månaderna vi fick vänta innan NÅGOT ALLS hände! Men sen har det iaf runnit på ganska bra och jag ska inte klaga för mycket :)

Jag har ett nytt badrum (okej okej vi har..) och det är jättefint även om det inte är helt klart! Men nu är de dags för invigning av dubbelduschen... :P

Ha en trevlig kväll!
MVH Sandra

OBS - Kul att du tyckte det var snyggt!! TACK!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.