Jag köper nästan alla mina byggvaror på hornbach, då får man både goda råd och dom har prisgaranti så jag köper alltid produkten till nätpris eller billigare.

Hb är en av få butiker som kör med prisgaranti även mot nätpriser men att det är något som skulle få dom att gå under har jag svårt att tro.
Småbutiker med överpriser däremot, det tror jag är en utdöende förekomst.

Ibland är dock goda råd dyra ;) Skämt åsido, lita inte på en rådgivare eller allra minst vanlig butikspersonal på byggvaruhusen!

• Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
Jämför man priserna i Sverige mot utlandet blir det riktigt stor skillnad.
Vi köpte t.ex en avfallskvarn från England (INSINKERATOR Evolution 200) och betalade strax över 3.000:- inkl frakt.
I butik i Sverige var priset 3 ggr högre.
Vi behöver det, var svaret vi fick.

Ställ er frågan, hade du köpt golvet på nätet om du inte hade sett det i verkligheten först?

M.Kristensen skrev:
Ställ er frågan, hade du köpt golvet på nätet om du inte hade sett det i verkligheten först?
Vissa produkter vill man självklart kolla på innan man köper, men det hindrar inte mig från att köpa till ett bra pris.
Det finns alltid kunder som inte har koll på vad saker kostar eller gärna betalar lite extra så det jämnar nog ut sig för butikerna.

När jag skulle köpa tvåkomponentfärg till garaget fick jag ett pris på 3000:- av ett företag som målar golv, iofs var det priset svart. Jag ringde den lokala färgaffären som ville ha 12000:- för samma färg, när jag sa att jag kunde köpa den för tretusen så sänkte han priset till sextusen, lägre kunde han inte gå. Tydligen har dom bra påslag på färgen eftersom dom ändå tjänar någon krona om dom sålt den för sextusen kronor.

bygghemma.se är ju inte heller någon direkt billig sida i många fall..

Vad som är rimligt och inte tycker jag i många fall handlar mer än om just produkten, det helheten kring köpet som gör mitt val av inköpsställe.
Hur snabbt vill jag ha vara
Vad kan tänkas gå fel (garanti osv)

När jag byggde hus så var det så i många fall att vissa leverantörer gav större rabatter om jag valde att köpa mer saker från dem, så det var inte bara just en produkt som kunde bli billigare utan större inköp pressade priset rakt av på annat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.