Hej

Har säkerhetsdörr men önskar mer tystnad från trapphuset så vill få dit en dörr innanför.

Det finns gångjärn och karm sen tidigare ägare men tyvärr ingen dörr.

Hade varit smidigt att hitta ett dörrblad med rätt mått men vet inte vad jag ska tänka på.
Fick en dörr av en granne men den är högerhängd. BEHÖVER EN VÄNSTERHÄNGD DÖRR. Dörrbladets mått verkar stämma.

BR: 84,4 cm (84 cm, 4 mm)
H: 201 (2 m 1 cm)
DJ: 4,3 cm (4 cm, 3 mm)

En försäljare var på plats och sa att han räknat på dörrmåtten 920x2060 (och föreslog Daloc T24/48 dörr).

Räcker infon jag har för att kunna få korrekt dörrblad alternativt dörrblad samt karm på Byggvaruhus?
Kanske de erbjuder montering?

Hoppas på svar och hjälp.

#innerdörr #dörrblad

• Vit innerdörr lutad mot vägg i hall med ljusa väggar, golv och en stängd säkerhetsdörr i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit säkerhetsdörr med dörrhandtag, brevinkast och titthål, installerad på en karm. Gångjärn synliga, dörrmatta ligger framför.
    Skapa konto
  • En vit dörr med gångjärn fotograferad från sidan, med en säkerhetsdörr bakom i en bostadshusentré.
    Skapa konto
AvsAnnelie AvsAnnelie skrev:
Fick en dörr av en granne men den är högerhängd.
Har du en dörr med rätt mått skulle jag försöka montera om gångjärnen och låset/dörrhandtaget. Känner du inte att du kan göra detta själv kanske du har någon i bekantskapskretsen som är bekväm med stämjärn och träspackel?

• Gilla
Perplexus och 1 till
  • Laddar…
Flytta gångjärnen i karmen säger jag.
Där jag har mött dubbla dörrar sitter handtagen på dem på samma sida. Tycker det skulle bli knöligt att gå i dem annars, att de behöver öppnas vidare.

• Gilla
AvsAnnelie och 1 till
  • Laddar…
R Räknenisse skrev:
Flytta gångjärnen i karmen säger jag.
Där jag har mött dubbla dörrar sitter handtagen på dem på samma sida. Tycker det skulle bli knöligt att gå i dem annars, att de behöver öppnas vidare.
Flytta gångjärnet i karmen ja.
Ändå bästa alternativet att dörrbladet är vänsterhängt?

Vore bra om det gick att använda dörrbladet jag fått. Det är en rejäl trädörr. Tung.

(Det ihåliga bruna dörrbladet är måtten höftade och fyller inte ut hela ytan. Ett test).

Bäst göra en mall?

Lagt till fler bilder.

• Närbild av dörrgångjärn monterat på trädörr och karm, med skruvar synliga i det vita beslaget.
    Skapa konto
  • Gångjärn på en träfärgad dörr monterat i en vit dörrkarm, del av ett renoveringsprojekt för återanvändning av dörrblad.
    Skapa konto
  • Trädörr med gångjärn monterat på dörrkarmen, delvis avskalat trä och vit färg, i ett renoveringsprojekt.
    Skapa konto
  • Brun trädörr med gångjärn monterat vid karmen, del av pågående anpassning för att passa dörrbladet till befintlig karm.
    Skapa konto
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.