Finns det?

Alltså en spak som vänder filterball'en åt andra hållet.

Som det är nu så kan jag bara montera den med silöppningen neråt för att få rätt flöde över filtret.

Något omständigt vid rengörning...

Annars får jag svetsa om Befintligt handtag.

L
Den här kan du väl vända hur som helst , den är inte rikningberoende har jag för mig och spaken kan flyttas

• Kulkran med justerbar röd spak och löstagbara delar som filter och täcklock på reflekterande svart yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Möjligt.
Men nu har jag ju redan en filterball som Nibe skickade med.

Och den går inte vända annat än att svetsa om spaken.

Tror det får bli lösningen, inte sugen att köpa en annan filterball då dom kostar en slant i DN32..

Är det inte bättre att flytta hela filtret? Annars kan man ju ta bort spaken och vrida med en tång eller skiftnyckel den gång per år man ska öppna den...

Krilleman
Slipa bort "stoppet" på vredet och ställ den åt passande håll så det passar din installation?!

Det går fint att ha silöppningen neråt. Det kommer ju bara det lilla vatten som är i silen. Det är bra om man kan få plats en liten plastbunke under iofs.

Krilleman krilleman_215 skrev:
Slipa bort "stoppet" på vredet och ställ den åt passande håll så det passar din installation?!
Man måste vrida åt det håll locket sitter, annars får man inte ut silen.

Krilleman
Men handtaget kan sitta åt vilket håll som helst utan "stoppet".

Manövern på kulan blir således samma.

För det är väl spaken som är åt fel håll, inte locket till filtret?

Finns många lösningar på detta enkla problem som ni konstaterat :)(y)

Och enklast är ju att bara putsa lite med vinkelslipen, eller tom bara släppa på muttern och vända på handtaget.

Men den får sig nog en omgång med svetsen så blir det rätt och bra (y)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.