Hej!
Jag har läst flertalet inlägg här på sidan för att hitta hitta svar på min troligtvis simpla fråga, men då jag fortfarande känner mig osäker lägger jag upp ett nytt ämne och hoppas de rör okej.
Vi ska måla om i sovrummet och ytan mellan vägg och inbyggd garderob är ojämn och det är hål/mellanrum mellan vägg och garderob på vissa ställen.
Väggen har vi spacklat fram tills garderobskanten, därefter fogat (akrylfog) hålet/mellanrummet. Dock blir det inte slätt i fogningen och väggen är fortfarande ojämn precis intill.
Vi har tänkt att måla väggfärg enda fram till kanten (på väggen), sen måla snickeriet/garderobskanten med snickerifärg. Därav är vi osäkra på om vi ska spackla, foga eller snickerispackla över hela ytan, eftersom den består både av snickeri, vägg och akrylfog (där det tidigare var ett hål).
Osäker på hur bra jag beskriver det men jag lägger med bilder så kanske det hjälper.
Hoppas någon kan hjälpa lugnt detta då vi är totalt nybörjare. Läst om att det finns andra foger som blir hårdare och går att slipa på (MS?) så det kanske är sån vi ska ha, men fäster då snickeifärgen? Lägger även med en bild före akrylfogningen.
Tack på förhand!