Tätskiktsduken måste vara intakt i hela badrummet, den fyller en funktion på vägg o golv. Vattenånga är på lång sikt lika igenomträngande som vatten och därför skall man int egöra hål någonstans utöver där man verkligen behöver och då med korrekta manchetter osv.
Vem har byggt? (PM gärna det till mig privat, nyfiken då vi har haft slarvbyggare också).
Vi tröskeln skall det vara tätt och silikonet skall vara fäst mot tätskiktet för att hindra vatten ut i hallen. jag antar att det är ett trähus på mjukfogen, då ar det nog bra att ha mjukfog. Det ser dock ut att var amycket, ta bort lite med nageln eller en kniv försiktigt?