Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vad är detta för ogräs buske?
Taggiga
Blir äppleliknande frukter
ca 40cm hög och har ordentligt med rötter.
Tar tacksamt emot tips för att bli kvitt dom.
Produkter som diskuteras: "Ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Blommorna och frukten stämmer bra . Tips att bli kvitt dom ?
Grymma rötter
Grymma rötter
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 183 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 183 inlägg
Finns bra tips här:
https://www.odla.nu/fragor-svar/hur-stoppar-man-rosenkvitten
https://www.odla.nu/fragor-svar/hur-stoppar-man-rosenkvitten
Förstod nästan det att det är bara svett och hårt arbete som väntar.
Något år körde jag röjsåg över alltihop men kom som sagt tillbaka. Det verkar som att blomning och frukt stannade av utav det i alla fall.
Något år körde jag röjsåg över alltihop men kom som sagt tillbaka. Det verkar som att blomning och frukt stannade av utav det i alla fall.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 183 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 183 inlägg
Ja, tyvärr är det ju så att det krävs en del för att bli av med rosenkvitten. Ska man bli av med dem med röjsågen behöver man nog använda den typ varje vecka i 1-2 säsonger, dock bör det bli mindre som kommer upp allt eftersom.
Jag vet inte hur det är med just rosenkvitten men många buskar blommar inte på årets skott utan på fjolårsskotten.
Jag vet inte hur det är med just rosenkvitten men många buskar blommar inte på årets skott utan på fjolårsskotten.
Gräv! Hugg av rötterna ganska långt ner (ca 30cm). Jag tog bort 8-10 buskar på det sättet och de kom inte tillbaka. En buske behöll jag: skivar och torkar frukterna, som jag blandar i teet.
Problemet med rosenkvitten är svårigheten att rensa bort ogräset mellan de taggiga grenarna.
Problemet med rosenkvitten är svårigheten att rensa bort ogräset mellan de taggiga grenarna.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden