Byggahus.se
Undrar om någon vill ge mig lite allmän info om Älvsbyhus, både det bra och det dåliga :-/

MVH/ C.
 
+ Priset
- Huset
 
Sedan vi byggt så blir det ju lite som när man väntar barn, man pratar och kommer i kontakt med massor av människor som har eller ska göra det.

Eftersom vi byggt Älvsbyhus så är jag ju inte helt opartisk och jag kan direkt säga att vi är väldigt nöjda. Det gäller både med huset, arbetet på plats och allt runt omkring.

Min känsla är att det är väldigt lite överrraskningar på vägen, däremot om man har höga krav på standard och egna val blir man förmodligen besviken. Men detta bör man ju bli medveten om redan från början. När väl allt är påskrivet så är min uppfattning att det fungerar väldigt bra, WYSIWYG (what you see is what you get).

Men jag tror det är få husföretag som har så liten felandel på sina leveranser. De jag har talat med där det blivit mycket strul, såsom förseningar av inflyttning, snickare som inte gör klart jobben, priserna skenar iväg m.m. har inget varit Älvsbyhus. Kort sagt det är ett ganska problemfritt byggande, kanske är detta vad modulhusen har gemensamt.
 
Jag håller med "nybyggare".

Jag måste säga att det har gått smärtfritt från början till slut. Husmonteringen gick jättebra, snickarna var ordentliga och erfarna. Det var väl deras 103:e hus som dom satte ihop, så dom hade järnkoll. Jag fick mycket tips och råd och tog hjälp av el-killen för lite extra jobb som han kunde göra samtidigt med övrig elinstallation.

Slutbesiktningen gick jättebra. Jag hade mailat de brister som jag hade hittat vid vår städning innan så slutbesiktningsmannen hade med mycket av de material som krävdes och därmed kunde göra mycket på plats samma dag.

Det som han inte hann göra då kommer han nästa vecka och färdigställer.

Vi har bott i huset i två veckor utan att hitta några större fel som inte hittades vid slutbesiktningen.

Så jag måste sammanfatta att med våra krav vi hade när vi gick in i husköpartankarna så har vi verkligen fått det vi har velat. Jag ångrar inte att jag byggde modulbaserat med den erfarenhet jag har fått från kompisar och andra som byggt "lösvirke".

Hälsningar
//Jonas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.