Byggahus.se

Nysådd gräsmatta - vad behöver jag göra nu?

1. rampante
    Medlem Nivå 8
    Brrr

2. Östlund
    Medlem Nivå 9
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    F885876B-D4BD-4A0E-89CC-24A622CEB9E9.jpeg

Lagt på ca 3-4cm jord på befintligt gräs.
    Sått med Rölunda Elit.
    Den bortre delen är inne på sin 15e dag. Den närmast är inne på dag 2.
    Det gräs man ser sticka upp på den närmaste delen är starkt och friskt befintligt gräs.

3. rampante
    Medlem Nivå 8
  4. K
    Medlem Nivå 4
    Har varit dålig på att hänga med här i tråden, nya projekt och allt det där... Tänkte passa på att få lite experthjälp här inför vintern. Hur ska man tänka inför första vintervilan? Tänker framförallt på kalkning. Någon rekommenderade att slänga på kalk ovanpå första snön..? Är det något att rekommendera?

5. K
    Medlem Nivå 4
    Också nyfiken på hur det har gått för er alla som sådde i våras och tidig sommar? Är ni nöjda? Några problem som ni tampas med?

6. Ymer
    Medlem Nivå 7
    Jag har varit dålig på att klippa så idag blev sista klippningen. Rent generellt så tycker jag det syns ganska snabbt när man gått många gånger på samma ställe. Men totalt sett är jag riktigt nöjd.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20191005_125451.jpg

• Laddar…
  7. mexitegel
    Allvetare · Nivå 22
    Jag har lagt växtduk på de nästan 200 kvm som vi sådde för ett par veckor sedan. Vaknade till frost i morse och vill gärna att det hinner etablera sig så mycket som möjligt innan vintern. Frågan är om man ska ta bort väven under vintern?

8. T
    Medlem Nivå 6
    Jag tror nog det bara är till skada att lämna duken kvar över vintern. Gör som på golfbanorna; så fort som snön smält på våren sätter du ut duken.

9. mexitegel
    Allvetare · Nivå 22
    Ja, det var min magkänsla också :). Bara att det är ett sånt pussel :D