Hej!
Satte just in två toalettstolar vilket jag gjort tidigare och det har funkat. Den ena av dessa står dock bara och rinner efter att tanken fyllts upp till en viss nivå.

Alltså, jag spolar och då fyller tanken på men efter en stund börjar stolen rinna i takt med att tanken fylls på.

Är det nåt fel på ventilen eller är det något jag förväntas göra...? Med den andra stolen funkade det direkt. Känns konstigt att en splitter ny toalettstol ska krångla.

https://www.bauhaus.se/toalett-gust...jnHxeQcVmvF6HxoCsOIQAvD_BwE#go-to-description

Du får ställa om nivåvippan i cisternen, kanske har hängt sig i transporten med.

J jonaserik skrev:
Du får ställa om nivåvippan i cisternen, kanske har hängt sig i transporten med.
Hur gör man det? Vore skönt om jag slapp åka tillbaka med stolen

Foto på den stolen, så det går att se hur du ska göra. En del toa, ska hela cisternen lossa och lyftas, andra en lucka på topp.

J jonaserik skrev:
Foto på den stolen, så det går att se hur du ska göra. En del toa, ska hela cisternen lossa och lyftas, andra en lucka på topp.
Ok... ska man behöva göra det med en ny stol? Nu är jag visserligen amatör och ett proffs hade ju kunnat fixa det men nog är det väl skäl att returnera ändå?

K kollebolle skrev:
Ok... ska man behöva göra det med en ny stol? Nu är jag visserligen amatör och ett proffs hade ju kunnat fixa det men nog är det väl skäl att returnera ändå?
Upp til dig vad du gör, se om det går att åtgärda enkelt eller tillbaks och byta.

J jonaserik skrev:
Hej igen
Fick höra att jag gjort fel när jag kopplade in vattnet. Skulle hållt emot enligt en instruktion jag missat. Ska dock kunna fixas genom "återställa flottiljen".
Nån som kan hjälpa mig med det så vore jag väldigt tacksam!

• Öppet lock på toalettcistern visar delar av flottörsystemet, fotograferat uppifrån med kakelgolv i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Någon justerar anslutningen i en toalettcisterntank, verktyg synliga på golvet bredvid.
    Skapa konto
J jonaserik skrev:

• Toalettventil med floatmekanism liggande på beige matta.
    Skapa konto
Det är den svarta delen med gänga som ska skruvas på. Då höjs och sänks den grå delen till vänster som är den del som reglerar nivån. Nedåt mindre nivå och upp högre nivå

J jonaserik skrev:
Det är den svarta delen med gänga som ska skruvas på. Då höjs och sänks den grå delen till vänster som är den del som reglerar nivån. Nedåt mindre nivå och upp högre nivå
Toppen, det löste sig. Tack! Inte så dumt att det blev såhär, nu har jag lärt mig lite mer om hur toaletten funkar :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.