3 550 läst ·
33 svar
4k läst
33 svar
Nyinstallation tele!
Kolla mobilt istället. Vi flyttade 2008 betalade 7000kr för värdelös Telia kopparkabel ny nergrävd, bara problem med skiten och bredband 2 Meg. sade upp skräpet efter 1 år och har kört med 3 på tele och bredband 3 G ca 8 Meg ner o 3 upp. Men bytte till Telenor 4 G i Fredags 35-52 Meg ner 10-18 upp utan yttre antenn men den är beställd. Så kolla om du inte kan slippa skiten från Telia och köra mobilt det är dessutom billigare och inga tusentals kronor för deras kablar. Vi bor på landet vid havet mitt i mellan Varberg o Kungsbacka
Se upp med datamängden på Telenor "Fri surf". I det finstilta står det att de tar sig rätten att strypa hastigheten för användare med "extremt stor dataförbrukning". De menar 50 eller 100 GB per 30 dagar, beroende på abonnemang. Vi har ADSL och vi ligger över 100GB download varje månad (plus upload ca 50 GB) enligt statistiken i routern (Tomato). Det är inte speciellt mycket fildelning, jag tror det är barnens online-spel som dominerar.
Telenor skriver inte om gränsen gäller download eller download+upload, men även upload lastar mobilnätet så jag tror det är download+upload.
Telenor skriver inte om gränsen gäller download eller download+upload, men även upload lastar mobilnätet så jag tror det är download+upload.
Ja det låter som ett bra alternativ till ADSL men det enda som jag inte gillar är maxmängden på data.mycke_nu skrev:
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Klicka här för att svara