Vi skulle behöva nycklar till våra innerdörrar, någon som vet var man kan få tag på dem? Fick tyvärr inte med några när vi köpte huset.
Finns att köpa hos din låssmed eller järnaffär och kanske vissa byggvaruhus osv.
Nyckel 414 heter dom.
https://www.clasohlson.com/se/Nyckel-Habo-414-6414/p/Pr507402000
EDIT:
Men det är fel då det inte sitter låshus 414 på bilden utan låshus 2014
Och då är det nyckel 2014 eller 2020 då det är samma nyckel (artikelnr: 431574) fast det är fel nyckelskyltar för 2014, så du måste byta nyckelskyltar.
Nyckel 414 heter dom.
https://www.clasohlson.com/se/Nyckel-Habo-414-6414/p/Pr507402000
EDIT:
Och då är det nyckel 2014 eller 2020 då det är samma nyckel (artikelnr: 431574) fast det är fel nyckelskyltar för 2014, så du måste byta nyckelskyltar.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "låshus 414"

Låshus 414 Assa
För både höger- och vänsterhängd dör
779 kr inkl moms
Läs mer
den nycklen passar till TS nyckelskylt men inte till låskistanHasseTeknik skrev:
nycklen ska se ut som denna Låshus för innerdörr | Clas Ohlson
så TS får troligen byta nyckelskyltar oxså
Säkrast är väl då att ta ur ett lås ( läsa typbeteckning ) och gå med det till en låssmed eller annan, som handlar med lås.
Helt riktigt.T tergo skrev:
Det finns många anledningar till att låsa dörrar antingen för att man inte vill att någon ska passera via dörren t.ex småbarn eller för att man vill vara i fred t.ex tonåringar.nino skrev:
Ok ja så kanske det kan vara, har haft både små och tonåringar men aldrig låst nån dörr men alla är vi ju olika som tur e1 123abc skrev:
Aha, då förstår jag. De har alltså monterat fel skyltar på dessa... tack1 123abc skrev:Finns att köpa hos din låssmed eller järnaffär och kanske vissa byggvaruhus osv.
Nyckel 414 heter dom.
[länk]
EDIT:
Jag har en 2, 3 och 10-åringar hemma, och de yngre springer hela tiden in i 10-åringens rum och förstör, drar ut grejer när hon inte är där. Så skönt för henne att kunna låsa. Även jag som jobbar hemma via zoom skulle uppskatta att kunna låsa dörren utan att barnen kan hoppa in i bilden och kanske även låsa in mig och frun nån kväll då och då utan att oro sig att något barn smyger in i rummet...nino skrev:
så ja, det finns lite olika anledningar. Men utan barn hade de inte varit så många anledningar...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Snap in-gångjärn till "tunga" innerdörrar (över 25 kg)?
Fönster & Dörrar -
Dörrhandtag som ej passar till innerdörrar från Bauhaus?
Fönster & Dörrar -
Olika lås till innerdörrar?
Fönster & Dörrar -
Dörrleverantör till innerdörrar
Fönster & Dörrar -
Komplettera med ytterligare tillhållarlås till befintliga nycklar?
Fönster & Dörrar