78 840 läst ·
576 svar
79k läst
576 svar
"Nya Blocket åsikter"
Nu har även jag drabbats av nya Blocket. Jag tänkte leta efter pressbackar till presstången. Om jag söker på "rems" på startsidan hamnar jag i kategorin Snöskotrar och det finns inget uppenbart sätt att utöka sökningen till andra kategorier. Jag frågade deras kundtjänst-bot och fick förslaget att söka på "*rems*" istället. Gör jag det hamnar jag i kategorin Husbilar och är fast där istället.
Hur är det möjligt att en köp och säljsida inte ens har en fungerande sökfunktion?
Hur är det möjligt att en köp och säljsida inte ens har en fungerande sökfunktion?
Produkter som diskuteras: "presstången"
Crimptänger
Crimptänger, även kända som kabelskotänger, är specialverktyg som används för att fästa en kontakt på änden av en kabel eller ledare. Dessa tänger pressar metallhöljet runt kabeln för att skapa en robust, tillförlitlig och långvarig
Läs mer
Allvetare
· Västra götaland
· 10 904 inlägg
Kan det vara så att den blir förvirrad när det inte finns nån träff alls?useless skrev:
Nu har även jag drabbats av nya Blocket. Jag tänkte leta efter pressbackar till presstången. Om jag söker på "rems" på startsidan hamnar jag i kategorin Snöskotrar och det finns inget uppenbart sätt att utöka sökningen till andra kategorier. Jag frågade deras kundtjänst-bot och fick förslaget att söka på "*rems*" istället. Gör jag det hamnar jag i kategorin Husbilar och är fast där istället.
Om jag börjar skriva i sökrutan kommer det här upp längst ner;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trycker man där, (och inte på förstoringsglaset i sökrutan) kommer man hit;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och där verkar det tomt i rimliga kategorier?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 904 inlägg
Ah, så går man först till "bygg och trädgård" och söker där så dyker de upp..
Helt otroligt dåligt ju... 😄
Helt otroligt dåligt ju... 😄
Jag ställde frågan till en människa på Blocket och fick till svar:
"Du måste först välja en kategori, och därefter söker du på det du vill hitta. Prova det istället så ska du se att det fungerar fint! "
Det går alltså inte att söka på flera/alla kategorier längre.
"Du måste först välja en kategori, och därefter söker du på det du vill hitta. Prova det istället så ska du se att det fungerar fint! "
Det går alltså inte att söka på flera/alla kategorier längre.
Precis detta är helt enkelt superdåligt.useless skrev:
Om man som jag önskar söka på alla kategorier i mitt närområde så är man numer helt jädra rökt.
Fast det är ju det som inte funkar. Det bekräftas även av Martin.C cpalm skrev:
Martin (Blocket)
27 feb. 2026 10:52 CET
Hej!
Du måste först välja en kategori, och därefter söker du på det du vill hitta. Prova det istället så ska du se att det fungerar fint!
Fredrik
27 feb. 2026 11:01 CET
Så med nya Blocket är det omöjligt att söka saker i flera kategorier samtidigt? Hur tänkte ni då?
Martin (Blocket)
27 feb. 2026 11:30 CET
Hej igen,
Precis - du behöver som sagt välja en kategori först och sedan kan du söka efter det du letar efter.
Trevlig helg!
Fredrik
27 feb. 2026 11:51 CET
Ok. Hur gör jag om jag med en enda sökning vill leta i alla kategorier? Det kunde man göra förut och vad jag vet kan man göra det på alla konkurrerande köp och säljsidor.
Martin (Blocket)
27 feb. 2026 11:53 CET
Hej igen,
Det kan du inte göra i dagsläget. Som jag nu förklarat så behöver du välja en kategori först och därefter kan du söka i den.
Ha en fin helg!
Ja "nya blocket" är bara rent usel mestadels!useless skrev:
& jag kan oftast inte ens logga in eftersom blocket skickar 1-gångs-kod, men min Gmail får inte koden förens tiden har gått ut.
1-2 ggr av 10 så hinner jag logga in!
& varför har dom inte alternativet bank-id ?
Man blir galen på skiten!
Och kommer man väl in, så är sökfunktionen helt sabbad nuförtiden & du kan inte "ladda hem" bilder om du vill förstora & se lite bättre.
Du kan knappt längre söka efter för exempel "allt som är till salu i din kommun", utan sidan fylls med "betal-annonser" & annat skit, & hänvisar gärna till husbilar & fordon i allmänhet!
Bra nära på att helt ge upp blocket.
Jag får koden inom några sekunder. Nånting verkar funka i alla fall...J jawen skrev:
Kanske Band-it hade varit mer passande?J jawen skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 585 inlägg
Problemet är ju att jag inte alltid vet vilken kategori folk lägger prylen under, därför vill man göra en bred sökning.
Kollade en del av träffarna för rems under snöskoter, men kunde inte ens se var de hittat rems i annonsen.
Kollade en del av träffarna för rems under snöskoter, men kunde inte ens se var de hittat rems i annonsen.