Nu har även jag drabbats av nya Blocket. Jag tänkte leta efter pressbackar till presstången. Om jag söker på "rems" på startsidan hamnar jag i kategorin Snöskotrar och det finns inget uppenbart sätt att utöka sökningen till andra kategorier. Jag frågade deras kundtjänst-bot och fick förslaget att söka på "*rems*" istället. Gör jag det hamnar jag i kategorin Husbilar och är fast där istället.

Hur är det möjligt att en köp och säljsida inte ens har en fungerande sökfunktion?

• Gilla
  • Haha
  • Arg
Klabbarparn och 5 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Nu har även jag drabbats av nya Blocket. Jag tänkte leta efter pressbackar till presstången. Om jag söker på "rems" på startsidan hamnar jag i kategorin Snöskotrar och det finns inget uppenbart sätt att utöka sökningen till andra kategorier. Jag frågade deras kundtjänst-bot och fick förslaget att söka på "*rems*" istället. Gör jag det hamnar jag i kategorin Husbilar och är fast där istället.

Hur är det möjligt att en köp och säljsida inte ens har en fungerande sökfunktion?
Kan det vara så att den blir förvirrad när det inte finns nån träff alls?
Om jag börjar skriva i sökrutan kommer det här upp längst ner;
Sökresultat på Blocket för "rems" med flera kategorier och en röd markering vid "Hitta fler resultat för rems" i nederkanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trycker man där, (och inte på förstoringsglaset i sökrutan) kommer man hit;
Skärmdump av en sökning på Blocket, visar kategorier och resultat för "rems" under olika sektioner som Torget, MC, Bil och Båt.
Skapa konto

Och där verkar det tomt i rimliga kategorier?

Den där sidan får jag upp på mobilen, men inte på datorn. Sen finns det ett helt gäng REMS pressmaskiner och tillbehör på Blocket, så det är märkligt att de inte dyker upp.

Blocket-listning för REMS-verktyg och tillbehör, inklusive pressverktyg och pressbackar, visas på en webbsida med sökfilter för bygg och trädgård.
Skapa konto

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Ah, så går man först till "bygg och trädgård" och söker där så dyker de upp..
Helt otroligt dåligt ju... 😄

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Jag ställde frågan till en människa på Blocket och fick till svar:

"Du måste först välja en kategori, och därefter söker du på det du vill hitta. Prova det istället så ska du se att det fungerar fint! "

Det går alltså inte att söka på flera/alla kategorier längre.

• Wow
  • Arg
  • Ledsen
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Sökfunktionen är både bättre och avsevärt sämre……
Mycket smalare sökområden och mer specifika träffar men det går dåligt att söka på allt och * som ”hjälp” fungerar uruselt nu

De som tog fram Blockets nya sök / sorteringstjånst måste tammefan vara anställda av värsta konkurrent sajten…

Helt hopplöst uselt numer😂

• Gilla
naikon
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag ställde frågan till en människa på Blocket och fick till svar:

"Du måste först välja en kategori, och därefter söker du på det du vill hitta. Prova det istället så ska du se att det fungerar fint! "

Precis detta är helt enkelt superdåligt.

Om man som jag önskar söka på alla kategorier i mitt närområde så är man numer helt jädra rökt.

• Gilla
  • Ledsen
naikon och 4 till
  • Laddar…
C
useless useless skrev:
Söker man på startsidan söker den i alla avdelningar.
Sen får man först gå in i en avdelning innan man kan filtrera sökresultatet på t.ex. avstånd.

C cpalm skrev:
Söker man på startsidan söker den i alla avdelningar.
Fast det är ju det som inte funkar. Det bekräftas även av Martin.

Martin (Blocket)

27 feb. 2026 10:52 CET

Hej!

Du måste först välja en kategori, och därefter söker du på det du vill hitta. Prova det istället så ska du se att det fungerar fint!

Fredrik

27 feb. 2026 11:01 CET

Så med nya Blocket är det omöjligt att söka saker i flera kategorier samtidigt? Hur tänkte ni då?

Martin (Blocket)

27 feb. 2026 11:30 CET

Hej igen,

Precis - du behöver som sagt välja en kategori först och sedan kan du söka efter det du letar efter.

Trevlig helg!

Fredrik

27 feb. 2026 11:51 CET

Ok. Hur gör jag om jag med en enda sökning vill leta i alla kategorier? Det kunde man göra förut och vad jag vet kan man göra det på alla konkurrerande köp och säljsidor.

Martin (Blocket)

27 feb. 2026 11:53 CET

Hej igen,

Det kan du inte göra i dagsläget. Som jag nu förklarat så behöver du välja en kategori först och därefter kan du söka i den.

Ha en fin helg!

• Ledsen
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
ClasseClas
Det kanske är enklare att googla utanför Blocket för att hitta något? Testade lite snabbt.

Sökmotorresultatsida med träffar från Blocket för ordet "rems", visar olika byggverktyg och pressmaskiner.
Skapa konto

• Gilla
hyggabus och 2 till
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Det kanske är enklare att googla utanför Blocket för att hitta något? Testade lite snabbt.

[bild]

Ja, dom har verkligen lyckats.

• Gilla
hyggabus
  • Laddar…
useless useless skrev:

Ja "nya blocket" är bara rent usel mestadels!
& jag kan oftast inte ens logga in eftersom blocket skickar 1-gångs-kod, men min Gmail får inte koden förens tiden har gått ut.

1-2 ggr av 10 så hinner jag logga in!
& varför har dom inte alternativet bank-id ?
Man blir galen på skiten!

Och kommer man väl in, så är sökfunktionen helt sabbad nuförtiden & du kan inte "ladda hem" bilder om du vill förstora & se lite bättre.
Du kan knappt längre söka efter för exempel "allt som är till salu i din kommun", utan sidan fylls med "betal-annonser" & annat skit, & hänvisar gärna till husbilar & fordon i allmänhet!
Bra nära på att helt ge upp blocket.

• Gilla
john68
  • Laddar…
J jawen skrev:
& jag kan oftast inte ens logga in eftersom blocket skickar 1-gångs-kod, men min Gmail får inte koden förens tiden har gått ut.
Jag får koden inom några sekunder. Nånting verkar funka i alla fall...

J jawen skrev:
& varför har dom inte alternativet band-id ?
Kanske Band-it hade varit mer passande?

Problemet är ju att jag inte alltid vet vilken kategori folk lägger prylen under, därför vill man göra en bred sökning.

Kollade en del av träffarna för rems under snöskoter, men kunde inte ens se var de hittat rems i annonsen.

• Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.