2 585 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Ny energibalansberäkning
Hej, jag planerar att bygga en lågenergivilla i egen regi med en duktig snickare och övriga lokala installatörer. har bygglov men ej bygganmälan. till det krävs en energibalansberäkning..
kollade på en länk till Enegirådgivningens självkalkyl men fattar inte om jag gjort rätt eller om resultatet är rätt...
Jag behöver hjälp, var hittar jag nån som antingen gör detta åt mig eller kan sitta ner med mig och hjälpa mig att förså hur jag ska gå till väga?
Emotser tips från alla erfarna byggare här.
/Olle
kollade på en länk till Enegirådgivningens självkalkyl men fattar inte om jag gjort rätt eller om resultatet är rätt...
Jag behöver hjälp, var hittar jag nån som antingen gör detta åt mig eller kan sitta ner med mig och hjälpa mig att förså hur jag ska gå till väga?
Emotser tips från alla erfarna byggare här.
/Olle
Om du vet lite om hur huset ska se ut så kan du fixa energiberäkningen själv. 
Ta hjälp av någon kompis, granne eller energiexpert om det verkar svårt. Läs "Tips och instruktion" först. Sedan tar du Energibalansberäkning, BBR.
www.energiberakning.se
Ta hjälp av någon kompis, granne eller energiexpert om det verkar svårt. Läs "Tips och instruktion" först. Sedan tar du Energibalansberäkning, BBR.
www.energiberakning.se
Klicka här för att svara