Behöver hjälp! Hur löser man enklast och snyggast en lösning på nivåskillnaden där gräset/gruset kommer hamna högre än början på trallen? (ca 1.5m innan trallen åter är högre än marken). Tacksam för idéer!

• Trädäck med nivåskillnad mot högre gräsyta och grusgång, som söker lösning för övergång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädäck i förgrunden med en nivåskillnad till grusmark som kommer att bli högre än trädäckets början.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns som jag ser det 2 alternativ:
1. Slänta singeln ner mot trallen (kräver bra dränering vid tralldäcket)
2. Bygg ett trappsteg på tralldäcket i rätt höjd och lägg singeln jämt intill. Inget grus intill den tryckta regeln, bara singel som dränerar.

• Gilla
optimum
  • Laddar…
J Jan_G skrev:
2. Bygg ett trappsteg på tralldäcket i rätt höjd och lägg singeln jämt intill. Inget grus intill den tryckta regeln, bara singel som dränerar.
J Jan_G skrev:

Tack!!

Eller bygg en blomlåda i trä längs sidan som döljer nivåskillnaden. Eller om man behöver passera åt det hållet, två blomlådor med ett trappsteg mellan sig.

• Gilla
optimum
  • Laddar…
En slänt med kullersten hade jag gjort! Ruskigt snyggt tycker jag

N nyss ny husägare skrev:
Eller bygg en blomlåda i trä längs sidan som döljer nivåskillnaden. Eller om man behöver passera åt det hållet, två blomlådor med ett trappsteg mellan sig.
Bra idé! Tack!

N nyss ny husägare skrev:
Taack !!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.