Byggahus.se
Nibe log viewer
 
Brukar läsa i open office calc.
 
Nu har serviceteknikern varit här. Han var här i typ 20min sen åkte han.... han trodde också att det var beläggningar så den behövde spolas rent men det var inte utrustning han hade med sig nu. Så jag får väl vänta en månad eller två på att han kommer nästa gång. Och sedan betala för 3st separata besök....

Han var dessutom av den åsikten att jag skulle ha alla termostater i huset satta på pricken, dvs inte maxade! Som alla andra har sagt till mig. Jag har ju som sagt upplevt att tempen är lite instabil samt att det är låg temp i badrummen (där slingan dock är max justerad)
Han menade att det vore ju extremt orimligt att betala massa pengar för dessa ventiler om man ändå inte behöver använda dom... så jag har ställt ner dom nu så får vi väl se hur det verkar om några dygn.
 
I teorin ska det funka lika bra att ha termostaterna inställda på pricken, men risken är då att man inte upptäcker en för hög värmekurva som gör att pumpen går med dålig verkningsgrad och onödigt många starter.
Är systemet rätt injusterat och man inte har något behov av att ändra temperatur i ett rum så gör bara termostaten nytta om det blir för varmt t ex på grund av mycket sol.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.