Nej de plockade vi bort och kör bara mot meanwell drivern.
Sorry, och tack för all hjälp.

Dom lyser inte ovanligt starkt då med 12 V ;). Strömmen blir ganska lagom bara så länge alla 6 armaturer är inkopplade (och är hela).

Du menar att nått är galet utan de drivdonen som var medföljande?
Men jag kan fortfarande bara tända och släcka med väggsändaren, när jag släcker dimmas de ner lite innan de slocknar.

Fast de i länken är 3x1W jag har 3xW

Ska du använda armaturerna utan medföljande drivdon måste du skaffa minst två andra som är för konstantström t.ex. Jolly Maxi

Dags att du börjar fila på "Stora LED-bibeln" Bo! Så kan det åtminstone börja köpas rätt armatur/ljuskälla först innan man blandar allt vilt.

• Gilla
Patrik_Hed och 1 till
  • Laddar…
Joo...trots att jag borde veta snöade jag in på konstant ström ett bra tag här...(regnade är kanske mer passande).

Man vad är chanserna att tre drivdon/dimmers i serie kommer att fungera :eek: - tror inte jag ger mig på det.

Hel vetenskap, tror jag började i fel ände.
Men som sagt vad gör att inte nexan skulle funka med det drivdonet jag har?

Att dom inte är provade mot varandra.

Meanwell-donet kanske inte ger så ren DC-spänning som Nexadimmern vill ha för att fungera bra, och Meanwell-donet kanske uppfattar Nexadimmern som en märklig last som stör regleringen i Meanwell.

Har du provat?

Sedan måste du använda de medföljande drivdonen till varje armatur, annars går LED'arna sönder. Det innebär ytterligare en komplikation map om de är dimbara eller inte.

Som jag skrev tidigare få jag det att lysa men med nexa LWST-615 bara att tända och släcka, inte dimmra..

snaggletooth skrev:
Ska du använda armaturerna utan medföljande drivdon måste du skaffa minst två andra som är för konstantström t.ex. Jolly Maxi
om jag kör på den lösningen, kopplar jag 3 LED mot 1 Jolly eller kan man koppla ihop de två Jolly?

Jolly Maxi klarar 20 st 350mA/1W-dioder eller 18 st 700mA/3W. Så det borde faktiskt räcka med ett don.
Och, nej det går inte att seriekoppla dessa don.

Men funkar det med en Jolly alt Mean Well LCM 40 tillsammans med mspot100RF eller måste det vara mspot RF 110?

Kris1 skrev:
Men funkar det med en Jolly alt Mean Well LCM 40 tillsammans med mspot100RF eller måste det vara mspot RF 110?
Ska du använda 110 måste du isf ordna en matningskälla 12VDC till den och sen koppla 1-10V till MeanWell eller Jolly, men problemet kvarstår med inkopplingen av de slaktade armaturerna. Har du inte de delarna kvar så du kunde testa en koppling med befintlig CV MeanWell som matar din Nexa och utgången från den till de sex parallellkopplade LED:erna. Om de var dimbara som det verkar skulle du då få det ok och enkelt. Det du är inne på nu kräver separat fast matning till Nexa oavsett vilket drivdon, men föralldel lägg allt i serie för CC till något lämplig 1-10V dimbart don och fixa matning till Nexa så funkar det men i mina ögon många delar i kedjan och omvägar.

Nej jag har ju tyvärr inte det.
Enligt säljaren ska man kunna driva dem med en annan driver bara det är konstant ström.
Jag är lite osäker på om den drivaren jag har är rätt för dem, det är därför jag vill prova med en jolly eller mean well lcm-40, men vad händer om man har en drivare som ligger på lägre watt tal än vad armaturerna har totalt tillsammans?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.