En stor svenskdansk brevutdelare backade på vårt staket, och fortsatte backa, och fortsatte... Så nu ser det ut såhär:
Det är anmält till försäkringsbolaget, som antagligen hör av sig hyfsat snart.
Men vad bör man som drabbad ställa för krav för att det återställda staketet ska ha samma kvalitet som innan?
Finns det några "fusk" som vi bör vara beredda på att stoppa?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Det är anmält till försäkringsbolaget, som antagligen hör av sig hyfsat snart.
Men vad bör man som drabbad ställa för krav för att det återställda staketet ska ha samma kvalitet som innan?
Finns det några "fusk" som vi bör vara beredda på att stoppa?
Det ska gå på bilens försäkring, ingen vits att anmäla till ert egna försäkringsbolag.
Kontakta företaget, anmäl till deras försäkringsbolag.
Det bolaget kommer be er att samla in 1-3 olika offerter för reparation utav ett nytt likvärdigt staket.
Kontakta företaget, anmäl till deras försäkringsbolag.
Det bolaget kommer be er att samla in 1-3 olika offerter för reparation utav ett nytt likvärdigt staket.
Vi har pratat med fordonsansvarig på posten. Anmälan är inskickad till bilens försäkringsbolag. Juridiken har vi hyfsad koll på, men inte snickeri. Vad som jag snarare oroar mig för är om vi riskerar stå med ett sämre staket än tidigare? (Med tanke på att billigaste offert vinner...)S salkin85 skrev:
En i byn fick sin putsade mur nerkörd av en snubbe.jarlh skrev:
Hörde att han fick ta in offert av en murare och fick en exakt likvärdig mur. Tråkiga var väl att den nymurade delen (halva) hade annan nyans av vit.
Så du ska inte nöja dig med sämre kvalitet än du haft fram till nu.
Sopgubben mejjade ner ett par postlådor här.
De hade en egen kille som åkte runt och reglerade skador.
Det som de gjorde var att bygga upp som det såg ut. Men med nya lådor (av samma standard).
Det tog 5 min av min tid och så fick jag en ny låda.
Varför skrivar jag det här?
Jo. Samma kille brukade även bygga staket och grindar.
Tycker att det var betydligt bättre lösning än att jag ska få pengar och hantera det själv.
De hade en egen kille som åkte runt och reglerade skador.
Det som de gjorde var att bygga upp som det såg ut. Men med nya lådor (av samma standard).
Det tog 5 min av min tid och så fick jag en ny låda.
Varför skrivar jag det här?
Jo. Samma kille brukade även bygga staket och grindar.
Tycker att det var betydligt bättre lösning än att jag ska få pengar och hantera det själv.
Har gjort mängder med liknande jobb och det får i 9/10 fall kosta vad det vill. Dem vill såklart betala så lite som möjligt men det går alltid att förhandla med försäkringsbolag.jarlh skrev:
Nu har vi pratat med försäkringsbolaget Protector. Handläggaren där sade åt oss att göra allt arbete själva med hantverkare och offerter. Om vi sköter oss bra kan de till och med i efterhand ge oss ersättning för hantverkarfakturan, fast först efter deras semestrar.
Se bara till att få allt skriftligt från dem.jarlh skrev:
Borde rimligtvis gå att få en prisuppgift av en målare vad det kostar att måla, och att då få detta belopp i kontant utbetalning av försäkringsbolaget som ni sedan använder till att betala målaren när jobbet görs, eller att ni gör jobbet själv och tjänar lite på dealen.jarlh skrev:
Tvivlar på att du kan komma 2 år efteråt med en offert och be dom betala nämligen.
Så blev det, vi får ut pengar för att måla själva.Grillen skrev: