Har en pumpautomat som kondensatorn la av på ikväll (enligt svärfar via telefonen ). Iväg till grannarna och hämta vatten i dunkar...
Denna pumpautomat är köpt på Bauhaus för 3 år sedan så garantin fungerar inte, se även bild nedan. Dessutom inväntar vi ett flertalet offerter på vår tillbyggnad och då ska det borras efter nytt vatten. Idag har vi grävd brunn.
Finns det någon som har ett bra tips var jag kan hitta en schysst pumpautomat eller tar jag en till från Bauhaus? Gärna så jag kan köpa en på en lördag!
Jag bor i Söderköping.
Bild för uppmärksamhet
Denna pumpautomat är köpt på Bauhaus för 3 år sedan så garantin fungerar inte, se även bild nedan. Dessutom inväntar vi ett flertalet offerter på vår tillbyggnad och då ska det borras efter nytt vatten. Idag har vi grävd brunn.
Finns det någon som har ett bra tips var jag kan hitta en schysst pumpautomat eller tar jag en till från Bauhaus? Gärna så jag kan köpa en på en lördag!
Jag bor i Söderköping.
Bild för uppmärksamhet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Om nu kondingen har pajjat så byt den?
Nu är jag inte elektriker, men den bör sitta under locket där elen är inkopplad i pumpen.
Hade du haft en JET-10 så hade sprängskissen sett ut som sin bild.
https://www.rinkabyror.se/artikel/bult-for-pumphus-jet-10/
Så du måste kika mer exakt på vilken pump du har så du köper rätt kondensator.
Hade du haft en JET-10 så hade sprängskissen sett ut som sin bild.
https://www.rinkabyror.se/artikel/bult-for-pumphus-jet-10/
Så du måste kika mer exakt på vilken pump du har så du köper rätt kondensator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Kondensatorn heter 9293 och sitter utvändigt med en sladd in i kopplingslådan.
Vad som är viktigt är siffrorna före µF och spänningen (V) får inte vara lägre än den som sitter där.
Kondensatorer finns tex hos ELFA.
Protte
Vad som är viktigt är siffrorna före µF och spänningen (V) får inte vara lägre än den som sitter där.
Kondensatorer finns tex hos ELFA.
Protte
Klicka här för att svara