5 685 läst ·
12 svar
6k läst
12 svar
Nån som vet vilken fläkt jag menar?
Hej
Vi började renovera köket för ca ett år sen och köpte då även en köksfläkt på onoff. Av olika anledningar dröjde allt och nu är det dags att sätta upp fläkten. Men nu har vi ett stort problem, bruksanvisningen är totalt borta, vi har letat i hela huset den finns verkligen inte.
Hittar den inte på onoff bara liknande den är 90 cm med välvd glaskupa, den kostade 2299 kr. Det står på fläkten Contact. Har försökt söka på Contact men hittar ingenting. Vi har aldrig gjort sådant här innan så vi behöver verkligen en bruksanvisning.
Nån som vet vilken jag menar och om den finns någonstans?El har fläkten själv och kanske har en bruksanvisning?
Mvh Therese
Vi började renovera köket för ca ett år sen och köpte då även en köksfläkt på onoff. Av olika anledningar dröjde allt och nu är det dags att sätta upp fläkten. Men nu har vi ett stort problem, bruksanvisningen är totalt borta, vi har letat i hela huset den finns verkligen inte.
Hittar den inte på onoff bara liknande den är 90 cm med välvd glaskupa, den kostade 2299 kr. Det står på fläkten Contact. Har försökt söka på Contact men hittar ingenting. Vi har aldrig gjort sådant här innan så vi behöver verkligen en bruksanvisning.
Nån som vet vilken jag menar och om den finns någonstans?El har fläkten själv och kanske har en bruksanvisning?
Mvh Therese
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ringde dem precis, han sa att vi har inget sånt märke så sa jag jo det har ni haft. Han letade lite o har gett mig ett nummer, får testa att ringa det imorgon. Det gick till Appliance som han säger gör detta märke. Har provat och leta lite men jag har inte hittat det hos dem heller men men ja ska iaf testa att ringa imorgon.lier skrev:
Det verkar finnas en produkt som heter Appliance C900 som är 90cm bred och med välvd glaskupa.
Jag köpte en välvd glasfläkt på elgiganten, men kollade även på en på Siba. den på Siba var en appliance och den vi köpte hette Upo. De ser likadana ut på bild men inte i verkligheten. Vad är det för knappar på fläkten, sådana man "trycker in" eller är det mer "touch"-stil?
Är det touch så är det nog en Upo-liknande fläkt, annars applicance.
Till vad är det ni behöver bruksanvisningen?
ja det är nog den för på kvittot står det c-900 Fast det står contact på själva fläkten, jag trodde märket då var contact. Men det är välvd glaskupa och 90 cm så det måste ju stämma.Hejduk..tig skrev:
Hur hittade du den och var? Finns där en bruksanvisning på sidan.
man trycker in knapparna. Det står contact på själva fläkten.yens skrev:Jag köpte en välvd glasfläkt på elgiganten, men kollade även på en på Siba. den på Siba var en appliance och den vi köpte hette Upo. De ser likadana ut på bild men inte i verkligheten. Vad är det för knappar på fläkten, sådana man "trycker in" eller är det mer "touch"-stil?
Bruksanvisningen behövs så vi vet hur man sätter upp den, har aldrig gjort detta innan.
Förminskning från taket borde lösa problemet...........är det spiro så har plåtslagarna sådana
Vad är det för dim på trumsats kontra takröret??
Vad är det för dim på trumsats kontra takröret??
Kan ju knappast spela någon roll om du förminskar ner till den dimension du har på fläkten, däremot kan jag förstå om det inte är så bra att dimensionera så man får mindre utblås än vad fläkten är (ex fläkten är 125mm och förminskningen i taket 125-100 mm)
Vet inte heller varför det skulle vara så säkert att du har 100mm i fläkten, själv har jag 125mm från fläkten.
Vet inte heller varför det skulle vara så säkert att du har 100mm i fläkten, själv har jag 125mm från fläkten.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Mystisk dimmer - ingen vet vilken det är!
El -
Någon som vet vilken skruv & plugg jag ska köpa!
Badrum -
Nån som vet vad kan använda mot getingar nu när Vespo blir förbjudet?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Nån som vet vilken bussning/nippel jag behöver-Tvättmaskin/vattenslang
Badrum -
Dörrvred porslin - vet nån vilken modell det här är?
Fönster & Dörrar