Jag har ju svårt att kasta prylar som inte är trasiga, och därför har denna blivit ståendes i källaren.
Den har tidigare varit inkopplad till en grundvattenvärmepump, och plockades bort för ett bra tag sedan.
Kan man ha den till något?
Bastustyrning kanske?

Gammal styrpanel tidigare använd till grundvattenvärmepump med mätsticka ovanpå, möjlig omvandling till bastustyrning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Elektronisk apparat med kablar och anslutningar, tidigare en del av en grundvattenvärmepump, nu överbliven i källaren.
Skapa konto

Öppen elcentral med kabelanslutningar och timer, tidigare del av grundvattenvärmepump.
Skapa konto

Sälj den

Det ser ut att vara ett motorskydd, en kontaktor, ett relä och två brytare. Användbara när man behöver dem. Betingar troligen inget större värde om man försöker sälja. Kontaktorn går att använda till en bastu. Men såvitt jag kan se finns ingen termostat i lådan.

Tekniska museet?

• Gilla
freak
  • Laddar…
Jag är också sådan där att jag vill spara allt som "kan vara bra att ha", men ärligt talat...ser du ingen användning för den nu kommer du knappast använda den senare heller. Och även om man gör det så har man oftast glömt att man har sådant liggandes och går och köper nytt ändå, ;)

• Gilla
Collie
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.