Beställde en sak på Renoverahuset.se i julas åt mina föräldrars räkning och har nu fått veta att dom inte fått något paket.
Nu när jag tittar närmre på Renoverahuset.se så inser jag att jag nog skulle varit mer noggrann och gjort en bakgrundkontroll innan jag beställde. Det finns inga omdömen alls på Internet om dom.

Någon som känner till företaget? Ska finnas en butik i Jönköping.

//Patrik

JanneJanne123
Kommer du ihåg hur du betalade? De verkar ju köra med Klarna och i så fall kan du ju driva det genom dem.

Har du försökt att kontakta företaget?

Det är bara ett annat namn än bolagsnamnet Dere Fönster & Portar
(556891-8055)

Dom har 13 anställda så något sånär seriöst borde det iaf vara.

• Gilla
Stickan56
  • Laddar…
Ja, det är betalt via Klarna.

Ja, jag har varit i kontakt med dom. Dom har faktiskt svarat på telefon så dom kanske är reko, men får en dålig vibb.
I mailet vi fick om att varan var på väg den 7 januari så fanns det ingen länk till t.ex. Postnord för att kunna följa försändelsen. Det brukar der ju ALLTID finnas! Det gick inte heller att logga in på deras sida för att se orderstatus.

//Patrik

Patrik_Hed Patrik_Hed skrev:
Ja, det är betalt via Klarna.

Ja, jag har varit i kontakt med dom. Dom har faktiskt svarat på telefon så dom kanske är reko, men får en dålig vibb.
I mailet vi fick om att varan var på väg den 7 januari så fanns det ingen länk till t.ex. Postnord för att kunna följa försändelsen. Det brukar der ju ALLTID finnas! Det gick inte heller att logga in på deras sida för att se orderstatus.

//Patrik
Det beror på hur deras system funkar. Men om dom har skickat paketet så får dom ett kollinummer via Pacsoft. Så begär att dom letar upp försändelsen och hittar dom den inte så har dom inte skickat varan och då kräver du att de betalar tillbaka eller skickar den på nytt.

• Gilla
Patrik_Hed och 1 till
  • Laddar…
Hej!

Glömt bort att återkoppla här!
Efter några påtryckningar så kom till slut leveransen. Dock gick det ju inte särskilt smidigt.

Tack för alla svar!

//Patrik

• Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.